انتشار جدیدترین بروزرسانی سیستم عامل Debian  

نسخه هفتم سیستم عامل Debian  به نسخه 11.7  با نام "Bullseye" بروزرسانی شد و باگ‌ها و مشکلات امنیتی در بسته‌های محبوب برطرف شده است.

نسخه هفتم سیستم عامل Debian  به نسخه 11.7  با نام “Bullseye” بروزرسانی شد.

به گزارش تکناک، در این به‌روزرسانی، هیچ ویژگی جدیدی وجود ندارد و تنها باگ‌ها و مشکلات امنیتی در بسته‌های محبوب و کمتر شناخته شده برطرف شده است.

اگر قبلاً دبیان 11 را در حال اجرا داشته‌اید، فقط کافی است به‌روزرسانی‌های جدید را اعمال کنید تا به دبیان 11.7 بروزرسانی شوید.

اگر قصد نصب دبیان 11 بر روی کامپیوتر خود را دارید و یکی از نسخه‌های قدیمی‌تر را قبلاً دانلود کرده‌اید، فقط آن را نصب کنید. تنها کافیست پس از نصب، به‌روزرسانی‌های لازم را اعمال کرده تا به دبیان 11.7 بروزرسانی شوید. در صورتی که قصد نصب آن را بر روی دستگاهی  به صورت آفلاین دارید، بهتر است آخرین نسخه ISO را دریافت کنید.

برخی از بسته‌هایی که در دبیان 11.7 به‌روزرسانی شده‌اند، شامل Flatpak، LibreOffice، Linux Kernel، MariaDB، درایورهای گرافیکی NVIDIA، systemd، Firefox ESR، Thunderbird، Chromium Emacs,، Java, Git, Rails, می شود برای لیست کامل، اطلاعیه را بررسی کنید.

نسخه 12 سیستم عامل Debian  با اسم رمز “Bookworm” قرار است در میانه سال 2023 منتشر شود. این نسخه از لینوکس 5.10 به لینوکس 6.1 پرش خواهد کرد و پشتیبانی از سخت‌افزارهای بیشتری را فراهم می کند. این نسخه تا ماه ژوئیه 2026 به روزرسانی های امنیتی دست خواهد یافت و پس از آن توسط تیم LTS حفظ خواهد شد و تا ژوئن 2028 به کارش ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.