انتشار جزییات جدید از فاجعه زیست محیطی اوهایو

حدود 2 هفته پیش یعنی در سوم فوریه، یک قطار شرکت حمل و نقل نورفولک حامل وینیل کلرید، در ایالت اوهایو آمریکا از ریل خارج شد.

به گزارش تکناک، در آن روزها جزییات زیادی از ابعاد این حادثه و جزییات آن منتشر نشد اما با گذشت چندین روز به نظر می رسد رسانه ها امکان انتشار خبرهایی از این حادثه را پیدا کرده اند.

اما این حادثه چگونه رخ داد. 20 واگن از 150 واگن این قطار حامل وینیل کلرید و سایر مواد شیمیایی سمی بود و عواقب زیست محیطی آن می تواند بسیار زیاد باشد.

خروج از ریل باعث آتش سوزی بزرگی شده بود و امدادگران اورژانس می ترسیدند که یک انفجار مهیب باعث آزاد شدن گازهای سمی شود. به این ترتیب، مواد شیمیایی سمی از پنج تانکر نفتی که از ریل خارج شده بودند به داخل یک گودال منحرف شده و آتش گرفتند.

مقامات وقت را تلف نکردند و هزاران نفر در منطقه حادثه با هشدار در مورد ستون فسژن و کلرید هیدروژن تخلیه شدند. گاز بی رنگ، فسژن، در جنگ جهانی اول به عنوان سلاح مورد استفاده قرار گرفت و قرار گرفتن در معرض گاز می‌توانست باعث استفراغ، درد قفسه سینه، سوزش چشم و سوزش گلو شود.اما سایر مواد شیمیایی سمی که می توانند هوا و منابع آب آشامیدنی را آلوده کنند چه بودند؟

چهار ماده شیمیایی اصلی هوا، خاک و آب را آلوده کردند

سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا (EPA) فهرست کاملی از مواد شیمیایی سمی نشت شده را منتشر کرده است.

به گزارش نیوزویک، EPA فهرستی از مواد شیمیایی سمی را در نامه‌ای توسط جیسون الزین، مدیر واکنش اضطراری در EPA، به مت گرناند، معاون مشاور عمومی شرکت راه‌آهن جنوبی نورفولک، ارسال کرد. مشخص شد که این مواد شیمیایی هوا، خاک یا آب اطراف محل سقوط سانحه را آلوده کرده اند.

آنها عبارتند از:

  • وینیل کلرید: یک گاز بی رنگ بسیار قابل اشتعال که برای ساخت پلاستیک های PVC استفاده می شود. تجزیه می شود و بخارات سمی آزاد می کند و به عنوان مواد سرطان زا طبقه بندی می شود.
  • بوتیل آکریلات: مایع قابل اشتعال شفافی است که در ساخت رنگ و چسب استفاده می شود. می تواند پوست، چشم و سیستم تنفسی را تحریک کند.
  • اتیل هگزیل آکریلات: مایعی بی رنگ که در ساخت رنگ ها و پلاستیک ها استفاده می شود که می تواند پوست و سیستم تنفسی را تحریک کند. همچنین می تواند بخارات خطرناکی را تحت گرما تولید کند.
  • اتیلن گلیکول مونوبوتیل: یک مایع بی رنگ بسیار قابل اشتعال که به عنوان حلال رنگ و جوهر استفاده می شود. این مایع بسیار سمی است و می تواند باعث آسیب جدی یا دائمی شود.

EPA به نظارت بر سایت و کیفیت هوا ادامه می دهد

EPA بودجه عمومی قابل توجهی را برای بررسی و کنترل انتشار مواد خطرناک در سایت سانحه هزینه کرده و در حال بررسی است. بر اساس اطلاعاتی که در حال حاضر در اختیار EPA قرار دارد، EPA تشخیص داده است که شرکت راه آهن نورفولک جنوبی ممکن است مسئول هزینه هایی باشد که EPA برای تمیز کردن سایت متحمل شده است.

سخنگوی نورفولک جنوبی به نیوزویک گفت که این شرکت واقعاً نامه را دریافت کرده و تأیید کرده است که آنها نظارت و اصلاح زیست محیطی را انجام داده و یا تأمین مالی خواهند کرد. مواد منتشر شده در طول این حادثه در نمونه هایی بدست آمده از مناطق مختلف رودخانه اوهایو مشاهده و شناسایی شدند. EPA گفت که پیمانکاران نورفولک جنوبی یک سد و یک مسیر کنارگذر آبی در قسمتی از رودخانه اوهایو نصب کرده اند تا از آلودگی بیشتر جلوگیری کنند.

 

 

 

 

 

این نوشته در علمی ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.