انتشار جزییات داخلی خودرو الکتریکی SU7 شیائومی

با نزدیک شدن زمان عرضه خودرو الکتریکی SU7 شیائومی، جزییات جدیدی از فضای داخلی این خودرو رسما منتشر شد.

به گزارش تک‌ناک، طراحی بیرونی خودرو الکتریکی SU7 شیائومی در دسامبر گذشته رونمایی شد، اما فضای داخلی تاکنون رازی بود که اکنون برملا شده است.

بر اساس تصاویر رسمی جدید از فضای داخلی، شیائومی از طراحی‌های مینیمالیستی که شرکت‌های فناوری تازه وارد به صنعت خودرو سازی به آن علاقه دارند، فاصله گرفته است. در عوض، آن‌ها یک طراحی راننده‌محور را با دکمه‌های فیزیکی در کنار فناوری‌های پیشرفته اتخاذ کرده‌اند.

این تغییر به نظر می‌رسد به بازخورد کاربران پاسخ می‌دهد، زیرا بسیاری از مالکان خودروهای الکتریکی از نبود کنترل‌های لمسی در خودروهای خود ابراز نارضایتی کرده‌اند.

فضای داخلی SU7 با فرمان کف صاف، کلیدهای لمسی، صفحه لمسی مرکزی افقی و کنسول مرکزی طراحی شده است. اما جذابیت اصلی ردیف کلیدهای اهرمی است که به راحتی زیر دست راست راننده قرار گرفته است. این کلیدها عملکردهای ضروری مانند تهویه مطبوع، ارتفاع سواری و حتی اسپویلر عقب را کنترل می‌کنند و بازگشت خوشایندی به تعامل فیزیکی در دریایی از صفحه‌های لمسی را ارائه می‌دهند.

اما SU7 تنها به دکمه‌ها و تعاملات راننده ختم نمی‌شود. این خودرو همچنین به داشتن یک داشبورد شناور مجهز است که میزبان نمایشگرهای بالارونده، پنل کنترل‌ها و دریچه‌های تهویه است، که در نتیجه حس فضای وسیع‌تری را به ارمغان می‌آورد.

علاوه بر این، یک واحد اتصال امکان افزودن دکمه‌های فیزیکی بیشتری را فراهم می‌کند. طراحی راننده محور شامل صندلی‌های اسپرت برای موقعیت نشستن پایین و دید رو به جلو عالی است.

شیائومی با معرفی SU7، هدف‌های بلندپروازانه‌ای را دنبال می‌کند و ادعا می‌کند که این خودرو در صدر لیست عملکرد و توانایی‌های زمستانی قرار خواهد گرفت. پمپ حرارتی پیشرفته توسعه داده شده توسط این کمپانی، ستون فقرات این راهبرد است.

ویدیوهایی از آزمایش‌های زمستانی، کارکرد قابل توجه SU7 را در دمای منفی 33 درجه سانتیگراد، در شرایط جاده‌های پوشیده از برف و یخ، به نمایش می‌گذارند.

با اینکه تحویل‌ها انتظار می‌رود که در نیمه اول سال 2024 آغاز شوند و قیمتی در حدود 300,000 یوان (حدود 42,000 دلار) پیش‌بینی می‌شود، Xiaomi SU7 قدم به عرصه رقابت در بازار خودروهای الکتریکی چین به عنوان یک رقیب جدی می‌گذارد.

لی جون، مدیرعامل شیائومی، نیز پتانسیل چشمگیری در حوزه خودروهای الکتریکی مشاهده می‌کند و استراتژی خود را به سمت تمرکز بر توسعه حضور شیائومی در این بازار تغییر داده است.

هرچند شیائومی به تولید تلفن‌های هوشمند و دیگر محصولات تکنولوژیکی ادامه خواهد داد، اما اقدامات اخیر لی جون حکایت از تعهدی محکم برای موقعیت‌یابی شیائومی به عنوان یک نقش‌آفرین کلیدی در صنعت خودروهای الکتریکی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.