انتشار نسخه جدید فایرفاکس با چند ویژگی جذاب

جدیدترین نسخه مرورگر فایرفاکس با ویژگی ترجمه خودکار وب، افکت‌های ویدیو، بهبودهای فونت و سایر ویژگی‌ها منتشر شده است

به گزارش تکناک، Firefox 118 در حال حاضر برای تمام کاربران در کانال انتشار در دسترس است.

به‌روزرسانی اخیر ویژگی‌های مهمی از جمله ترجمه خودکار محتوای وب با پردازش محلی، بهبود فونت‌ها، پشتیبانی از افکت‌های ویدیویی در Google Meet و پیشنهاد افزونه برای کاربران Firefox Suggest در آمریکا را به‌همراه دارد. همچنین، بهبودهای امنیتی سنتی نیز برای افزایش ایمنی تجربه مرور شما اعمال شده است.

‌درنظر گرفتن این نکته مهم است که انتشار  Firefox 118.0 نشانگر پایان پشتیبانی از نسخه ۱۰۲ Extended Support Release می‌باشد. از این پس، نسخه ۱۱۵ تنها نسخه پشتیبانی شده ESR خواهد بود.

چه چیزی در Firefox 118 جدید است؟

New

  • ترجمه خودکار محتوای وب اکنون در دسترس کاربران فایرفاکس است! بر خلاف جایگزین های مبتنی بر فضای ابری، ترجمه به صورت محلی در فایرفاکس انجام می شود، به طوری که متن در حال ترجمه از دستگاه شما خارج نمی شود.
  • Web Audio در فایرفاکس اکنون از کتابخانه ریاضی FDLIBM در همه سیستم ها برای بهبود ناشناس بودن با محافظت از اثر انگشت استفاده می کند.
  • دید پرونده‌های فونت به وبسایت‌ها محدود شده است تا در پنجره‌های مرورگری خصوصی، از فونت‌های سیستم و فونت‌های بسته زبانی استفاده شود و جلوی اثر انگشت فونت گذاشته شود.
  • افکت‌های ویدیویی و پس زمینه مات در Google Meet اکنون برای کاربران فایرفاکس در دسترس است! (توجه: این افکت‌ها به صورت بازگشتی برای پشتیبانی از نسخه‌های فایرفاکس بازنشر شده‌اند که به فایرفاکس ۱۱۵ برمی‌گردند.)
  • کاربران Firefox Suggest (در حال حاضر فقط در آمریکا) اکنون قادر خواهند بود پیشنهادهای افزونه مرورگر را بر اساس کلمات کلیدی خود، مستقیماً در نوار آدرس مشاهده کنند.

Fixed

  • اصلاحات امنیتی مختلف

Web Platform

  • 10 تابع ریاضی CSS جدیدکه شامل: round، mod، rem، pow، sqrt، hypot، log، exp، abs، sign می شوند در حال حاضر پشتیبانی می‌شوند.
  • اکنون OpaqueResponseBlocking به طور پیشفرض فعال شده است.

توسعه دهندگان می توانند تغییرات مربوط به توسعه دهنده را در فایرفاکس 118.0 در یک صفحه اختصاصی پیدا کنند. به‌روزرسانی‌های خط‌مشی و رفع اشکال خاص سازمانی در فایرفاکس برای Enterprise 118 Release Notes موجود است.

شما می‌توانید فایرفاکس را از وبسایت رسمی آن دانلود کنید. همچنین، این مرورگر برای کاربرانی که از ویندوز ۱۰ و ۱۱ استفاده می‌کنند از فروشگاه مایکروسافت نیز در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.