انتظارات از رویداد آینده اپل چیست؟

همان‌طور که قبلاً شایعه شده بود، اپل تصمیم به برگزاری تازه‌ترین رویداد مطبوعاتی و پخش زنده‌ خود در تاریخ ۱۲ سپتامبر (21 شهریور) گرفته است. این شرکت تازه‌ترین تاریخ و ساعت برگزاری این رویداد را در صفحه اخبار توسعه‌دهندگان خود اعلام کرده است.

به گزارش تکناک، رویداد از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی آغاز خواهد شد. این اعلامیه به همراه یک نسخه از لوگوی اپل بود که به نظر می‌رسد از ذراتی تشکیل شده که توسط یک نیروی نادیده شده در حال تجزیه شدن هستند.

از آن‌جا که این رویداد مطبوعاتی اپل است، بسیار انتظار می‌رود که شرکت جدیدترین مدل‌های آیفون ۱۵ را در تاریخ ۱۲ سپتامبر رونمایی کند. تاکنون، گزارشات و نشت‌های زیادی که تایید نشده‌اند، در مورد مشخصات آیفون ۱۵ وجود دارد.

درادامه، به محصولات جدیدی که انتظار می رود در رویداد امسال اپل رونمایی شوند خواهیم پرداخت.

سری آیفون 15 که در نهایت با USB-C سازگار است

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که به مجموعه آیفون‌های امسال می‌آید، افزودن USB-C است. برای اولین بار، انتظار می‌رود که آیفون ۱۵ به جای کانکتور اختصاصی لایتنینگ اپل، با این درگاه پرکاربرد عرضه شود. این موضوع تعجب‌آور نیست، زیرا اپل در سال گذشته تایید کرد که برای پاسخ به قوانین جدید اتحادیه اروپا به USB-C تغییر خواهد داد.

گرچه گزارشات نشان می‌دهد که تمام گوشی‌ها در مجموعه آیفون ۱۵ یک درگاه USB-C خواهند داشت، تحلیل‌گر اپل، مینگ چی کوو می‌گوید تنها مدل‌های Pro و Pro Max از سرعت‌های انتقال داده بالاتر بهره‌مند خواهند شد. هر دو مدل پریمیوم با “حداقل” USB 3.2 یا Thunderbolt 3 عرضه خواهند شد، در حالی که آیفون ۱۵ پایه و ۱۵ پلاس تنها از USB 2.0 پشتیبانی می‌کنند، بر اساس گفته‌های کوو. تمام مدل‌های آیفون ۱۵ باید به لطف این تغییر، سرعت‌های شارژ ۳۵ واتی سریع‌تری داشته باشند.

علاوه بر این، تحلیل‌گر زنجیره تامین، راس یانگ، در سال گذشته گزارش داد که تمام مدل‌های آیفون ۱۵ با “Dynamic Island” عرضه خواهند شد. این یک تغییر است نسبت به آنچه اپل در حال حاضر ارائه می‌دهد، چرا که تنها در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس، برش شکل قرصی را ارائه می‌دهد. این بار گفته می‌شود ، بزرگ‌ترین تغییراتی که به آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس می‌آیند، قاب تیتانیوم، حاشیه‌های نازک‌تر، و احتمالاً قیمت بیشتری است.

همانطور که توسط MacRumors و 9to5Mac گزارش شده است، ممکن است هر دو مدل پریمیوم دارای یک دکمه اکشن مشابه با دکمه Apple Watch Ultra باشند. این دکمه قرار است جایگزین دکمه Mute شود و به شما امکان می‌دهد میانبرهایی را به برنامه‌ها و ابزارهای مختلف اختصاص دهید. و در حالی که شایعات اولیه حاکی از آن بود که اپل دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور آیفون 15 پرو و پرو مکس را با کلیدهای حالت جامد جایگزین خواهد کرد، گزارش‌های اخیر از Kuo و افشاگر Unknownz21 نشان می‌دهد که فعلاً این دکمه‌ها ثابت خواهند ماند.

همچنین شایعاتی وجود دارد که اپل ممکن است در مدل‌های جدید آیفون ۱۵ را با ۲ ترابایت حافظه داخلی عرضه کند.

به روزرسانی افزایشی سری اپل واچ

در این رویداد همچنین انتظار می‌رود که اپل از نسخه‌های جدید ساعت‌هوشمند اپل واچ سری ۹ را به همراه یک نسخه جدید از اولترای این ساعت‌هوشمند رونمایی کند. مشابه مدل‌های آیفون ۱۵، نسخه‌های جدید اپل واچ ۹ نیز انتظار می‌رود که یک پردازنده سریع‌تر داشته باشند، اما به جز آن، تنها یک ارتقای جزئی پیش‌بینی می‌شود.

ایرپاد با جعبه شارژ مجهز به USB-C

آیفون ۱۵ تنها دستگاه اپل نیست که انتظار می‌رود با پورت USB-C عرضه شود. کو در سال گذشته پیش‌بینی کرده بود که اپل در سال ۲۰۲۳، ایرپادها با محفظه شارژ USB-C را روانه بازار خواهد کرد و حالا ممکن است شایعه‌ای که مدت‌ها پیش شنیده شد، به حقیقت پیوسته باشد.

هنوز مشخص نیست که اپل واقعاً به خود ایرپادها بروزرسانی خواهد کرد یا نه شاید فقط محفظه شارژ را به‌روز کند. در ژانویه، کوو گفته بود که اپل می‌تواند نسل چهارم ایرپادهای خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ یا نیمه اول سال ۲۰۲۵ عرضه کند. در این زمان، اپل همچنین ممکن است یک جفت ایرپاد جدید با قیمت کمتر از ۹۹ دلار، به همراه نسل دوم ایرپادهای بر فراز گوش (AirPods Max) را روانه بازار کند. اگر اینطور باشد، ما حداقل یک سال یا بیشتر تا بروزرسانی‌های بزرگ فاصله داریم.

اگر اپل تصمیم بگیرد که نسل چهارم ایرپادها را امسال عرضه کند، ممکن است این محصولات با چیپ H2 معرفی شوند، چیپی که در ایرپاد‌های پروی سال گذشته استفاده شد. این امکان وجود دارد که این چیپ به بهبود عمر باتری و کیفیت صدا کمک کند.

اطلاعات بیشتر در مورد iOS 17، macOS Sonoma و iPadOS 17

با ورود یک آیفون و ساعت جدید به بازار، احتمالاً تاریخ‌های انتشار iOS 17 و watchOS 10 در رویداد پیش روی اپل اعلام خواهد شد. در مورد iPadOS 17 و macOS Sonoma، ممکن است تا پاییز امسال و بر اساس الگوی اخیر اپل که آن‌ها را در اکتبر روانه بازار می‌کند، آن‌ها را در این رویداد مشاهده نکنیم.

اما نسخه‌های بتا برای هر یک از این سیستم‌عامل‌ها تاکنون منتشر شده‌اند، که به ما اجازه می‌دهد تا یک نگاهی به آنچه که می‌توانیم انتظار داشته باشیم بیندازیم. در حالی که iOS 17 با تعدادی از به‌روزرسانی‌های کوچک اما معناداری مانند حالت StandBy، ترانسکریپ صدای پیامک‌های صوتی و یک اپلیکیشن Journal می‌آید، macOS Sonoma ویجت‌ها، یک حالت بازی و پروفایل‌ها در مرورگر سافاری را اضافه می‌کند.

در مورد iPadOS 17، اپل قفل صفحه‌های شخصی‌سازی شده، ویجت‌های تعاملی، اپلیکیشن سلامت، و پشتیبانی از وب‌کم‌ها و دوربین‌های USB خارجی را اضافه می‌کند.

در آخر، watchOS 10 نیز ویجت‌ها را در بر می‌گیرد که باید به شما دسترسی سریع به برنامه‌های مختلف بدهد. همچنین ویژگی‌های جدید نقشه‌برداری توپوگرافی، ثبت حالات روحی، و چند صفحه‌نمایش ساعت جدید نیز وجود دارد.

چند مورد دیگر وجود دارد که شایعه شده است اپل روی آنها کار می کند که احتمالاً در رویداد آیفون 15 ظاهر نمی شوند. این شامل چند مک و آیپد جدید می شود که اپل معمولاً در ماه اکتبر رویدادی را برای آنها برگزار می کند.

در ماه ژوئن، در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC اپل، شرکت از هدست Apple Vision Pro رونمایی کرد. امکان دارد که در تاریخ ۱۲ سپتامبر نیز یک به‌روزرسانی توسعه‌ای در مورد این دستگاه ارائه شود. Vision Pro قرار است در ابتدای سال ۲۰۲۴ روانه بازار شود و قیمت آن از ۳۴۹۹ دلار شروع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.