انتقال eSIM در اندروید بر اساس کدهای QR

با توجه به تصمیم اپل برای استفاده انحصاری از تکنولوژی eSIM در آیفون‌های آمریکا، eSIMها به محبوبیت بیشتری دست یافته‌اند.

به گزارش تکناک، سیستم عامل اندروید نیز در حال آماده‌سازی برای پشتیبانی بهتر از این ویژگی است و قابلیت انتقال eSIM جدیدی در دست توسعه دارد.

در اوایل سال جاری اعلام شد، گوگل در حال کار بر روی ایجاد پشتیبانی از ویژگی انتقال eSIM در اندروید است که به کاربران اجازه می‌دهد eSIM خود را به صورت بومی بین دستگاه‌ها جابجا کنند.

این یک بخش مهم از عملکرد است، زیرا امروزه هیچ راهی برای انتقال eSIM بین دستگاه‌های اندرویدی وجود ندارد. این فرآیند را به طور کامل بر عهده حامل‌ها می‌گذارد و گاهی اوقات می‌تواند بهم ریخته باشد.

اپل با استفاده از eSIM فقط در آخرین نسل آیفون، این فرآیند را با ابزاری که در iOS تعبیه شده است که می‌تواند یک eSIM را بین آیفون‌ها منتقل کند، آسان‌تر کرده است.

با استفاده از این ابزار، اپل به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از آیفون موجود خود، یک eSIM را با یک فرآیند انتقال بی‌سیم که «فقط بین دو دستگاه کار می‌کند» انتقال دهند.

در اندروید، به نظر می رسد گوگل رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است.

گوگل که در Play Services پنهان است، پایه انتقال eSIM در اندروید را که مبتنی بر کدهای QR است، آغاز کرده است. فرآیندی که در تصویر زیر نشان داده شده است، از کاربران می‌خواهد تا یک کد QR را برای شروع فرآیند انتقال اسکن کنند. با توجه به اینکه بیشتر این قابلیت هنوز فعال نشده است، ما فقط توانستیم به این بخش ابتدایی دسترسی پیدا کنیم، زیرا @AssembleDebug همچنین توانسته است یک رابط کاربری Fast Pair مانند را که قبل از اسکن کد QR ظاهر می شود، کشف کند.

این فرآیند در حال حاضر برای کاربران در دسترس نیست، زیرا خود انتقال eSIM هنوز هیچ پنجره راه اندازی از طرف گوگل ندارد. با این حال، ما خوشحالیم که شروع این ویژگی را می بینیم، و این که بر اساس یک فرآیند کد QR نسبتاً پایدار است. یافته قبلی همچنین اشاره کرد که حداقل در تلفن های پیکسل، این گزینه انتقال می تواند بخشی از فرآیند راه اندازی اندروید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.