اندروید 13 برای همه اعضای Windows Insiders عرضه می‌شود

یکی از این وعده‌ها پشتیبانی از برنامه‌های اندروید توسط ویندوز 11 بود و چندین ماه پس از راه‌اندازی این سیستم‌عامل آن را عملی کرد.

مایکروسافت با ارائه ویندوز 11 وعده‌های جالبی به کاربران خود داد. یکی از این وعده‌ها پشتیبانی از برنامه‌های اندروید توسط ویندوز 11 بود و چندین ماه پس از راه‌اندازی این سیستم‌عامل آن را عملی کرد.

به گزارش تکناک، زیرسیستم ویندوز 11 برای اندروید (WSA) مبتنی بر اندروید 12 به کاربران امکان اجرا تعداد انگشت شماری از برنامه‌های اندروید مانند برنامه‌های بومی بر روی رایانه ویندوز خود را می‌دهد. پس از یک دوره نسبتاً کوتاه آزمایش بتا، حال، کاربران WSA امکان ارتقا آن به اندروید 13 را خواهند داشت.

در اواخر ماه دسامبر، گزارش‌هایی مبنی بر آغاز آزمایش بتا برای ارتقای WSA به اندروید 13 توسط مایکروسافت وجود داشت. استفاده از این نسخه بتا تنها در صورت عضویت در WSA Preview Program و اجرای یک نسخه از سیستم عامل Windows Insider ممکن است.

اکنون به‌روزرسانی اندروید 13 برای همه اعضای Windows Insiders  و دیگر افراد نیز منتشر خواهد شد. با این حال، ارائه آن در سراسر جهان، به دلیل محدودیت WSA به Insiders و تنها پشتیبانی از تعداد محدودی از کشورها از جمله ایالات متحده غیرممکن است.

نسخه 2211.40000.11.0 WSA دارای هفت پیشرفت کلیدی و چند تغییر، همراه با افزایش ثبات سیستم است. بسیاری از تغییرات برای کاربر قابل تشخیص نخواهد بود، اما پس از نصب به‌روزرسانی، زمان‌های راه‌اندازی سریع‌تر، پایداری بهتر کلیپ‌بورد و تغییر اندازه ساده‌تر برنامه به چشم می‌آید. به یاد داشته باشید پس از نصب WSA نمی‌توان برنامه‌ها را از Google Play Store بر روی رایانه ویندوز 11 خود نصب کرد. این سیستم به اپ استور آمازون، با مجموعه کوچکتری از برنامه ها، متکی است.

برای نصب به‌روزرسانی بر روی یک دستگاه سازگار در یکی از مناطق پشتیبانی‌شده، کافی است از فهرست WSA در Microsoft Store، بازدید کنید. اگر در ساختار اندروید 13 باگ‌ پیدا کردید، می‌توانید از Feedback Hub استفاده کرده و مایکروسافت را از تجربه خود مطلع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.