اندروید 14برنامه Screen Recording را متحول می کند

به نظر می رسد در اندروید 14 مجموعه ای از ترفندها به منظور ارتقا کیفیت زندگی به این پلتفرم اضافه خواهد شد. ظاهراً یکی از این ویژگی‌ها ضبط تنها یک برنامه خاص هنگام استفاده از برنامه Screen Recording خواهد بود.

به گزارش تکناک، برنامه Screen Recording در اندروید به کاربران امکان ضبط موارد روی صفحه با پیوست صدای مورد نظر و نمایش آن به عنوان یک فایل ویدیویی را می‌دهد. این ویژگی کاربردی برای موارد مختلف، از جمله ثبت اشکالات و حتی ضبط یک ویدیو برای ویرایش در دستگاه خود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این حال، تاکنون امکان ضبط صفحه بدون عناصر ناخواسته، مانند نمایش اعلان‌ها یا موارد خصوصی ممکن نبوده است و معمولا این ویدیوها پس از ضبط همیشه به ویرایش نیاز داشته اند.

اکنون به نظر می رسد این وضعیت در اندروید 14، در حال تغییر است، زیرا گوگل ضبط صفحه نمایش را بهینه سازی کرده است و گویا کاربران می‌توانند عناصر مربوط به رابط کاربری سیستم را حذف و فقط روی برنامه تمرکز کنند.

گوگل این ویژگی را در I/O در اوایل ماه جاری و طی رونمایی از ویژگی‌های اندروید جدید معرفی کرد.

با اعمال این ارتقا، هنگام استفاده از  ضبط صفحه در اندروید 14، دو گزینه ضبط “entire screen” یا “a single app” نشان داده خواهد شد. در صورت انتخاب گزینه دوم، می توان هر کدام از برنامه موجود در دستگاه خود را انتخاب کرد.

با انتخاب یک برنامه، ضبط آغاز می شود و اندروید به طور خودکار همه عناصر رابط کاربری سیستم را در ضبط مسدود می کند. موارد مسدود شده شامل کشیدن انگشت به پایین برای اعلان‌ها و همچنین دیدن پیش‌نمایش اعلان‌ها، زمان و موارد دیگر می‌شود.

تمرکز این ویژگی تنها روی برنامه‌ مورد نظر خواهد بود. و در صورت ترک برنامه، طبق پست نمایشی میشال رحمان در توییتر صفحه ضبط سیاه می شود.

به نظر می‌رسد این یک افزودنی عالی برای ابزار کاربردی ضبط صفحه‌نمایش اندروید باشد، زیرا هنگام استفاده از این ویژگی اغلب با کشیدن انگشت به سمت پایین برای مشاهده اعلان‌های کاربر مجبور به توقف ضبط صفحه می‌شود.

وجود این ویژگی در نسخه نهایی اندروید 14 در اواخر سال جاری هنوز به طور کامل تأیید نشده است، اما امیدواریم در آن گنجانده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.