آیا اندروید 14 برای ویژگی های ماهواره ای آماده است؟

یکی از کارمندان اندروید اعلام کرد سیستم عامل اندروید 14 در سال ۲۰۲۳ قابلیت جدیدی را دریافت خواهد کرد که به کاربران در شرایط اضطراری امکان ارسال پیام و برقراری تماس تلفنی از طریق ماهواره را می‌دهد.

به گزارش تکناک، این ویژگی در حال حاضر در آیفون وجود دارد و گوگل نیز مشتاق آن بوده است.

آیا به موقع آماده خواهد شد؟

با این حال، با نزدیک شدن به عرضه اندروید 14 ، به نظر می‌رسد گوگل قادر به رعایت مهلت اولیه خود نباشد. تحقیقات اخیر نشان داده است که رابط‌های عمومی برای ویژگی ماهواره در آندروید ۱۴ هنوز در دسترس نیستند و احتمالا در به‌روزرسانی بعدی منتشر خواهند شد.

میشل رحمان از متخصصان حوزه موبایل گفت: “رابط‌های عمومی HAL ماهواره در نسخه اولیه آندروید ۱۴ حضور نخواهند داشت، اما ممکن است در نسخه QPR1 اندروید 14یا نسخه‌ای بعدی از QPR قرار داده شوند”.

چارچوب های API تلفنی نیز ممکن است به QPR وارد شده باشند. آنها به‌عنوان APIهای عمومی در Android 14 ظاهر نمی‌شوند، زیرا خیلی دیر شده است. اما به نظر می رسد گوگل قصد دارد یک “API رسمی” را در اندروید 15 اضافه کند، حداقل برای برخی موارد مانند این مقادیر جدول تنظیمات.

این برای کاربران اندروید خبر بدی نیست، زیرا این ویژگی ممکن است در به روز رسانی بعدی در سال جاری راه اندازی شود. بنابراین هنوز زمان کافی برای گوگل وجود دارد تا ویژگی ماهواره را نهایی کرده و آن را برای عرضه آماده کند. با این حال، این سوال پیش می آید که چرا گوگل این ویژگی را خیلی زود اعلام کرد، اگر هنوز آماده نشده بود.

مشکل دیگر این است که ویژگی ماهواره هنوز برای Pixel 8 (Pro) تأیید نشده است. Pixel 8 در اواخر امسال عرضه خواهد شد و ممکن است شامل ویژگی ماهواره نباشد. این برای کاربران پیکسلی که امیدوار بودند از این فناوری جدید بهره ببرند، ناامید کننده است.

به طور کلی، هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا ویژگی ماهواره اندروید به موقع برای عرضه اندروید 14 آماده می شود یا خیر. با این حال، واضح است که گوگل هنوز در حال کار بر روی این ویژگی است و ممکن است در اواخر امسال عرضه شود.

در این میان، کاربران اندرویدی که به دنبال این تکنولوژی جدید هستند، باید منتظر بمانند تا ببینند که گوگل چه پیشنهادی دارد. به طور کلی، ویژگی ماهواره ای یک توسعه امیدوارکننده برای اندروید است، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم چگونه مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.