اندروید 14 به طور رسمی منتشر شد

گوگل امروز نسخه‌ جدید سیستم‌عامل اندروید، یعنی اندروید 14 را  رسما منتشر کرد.

به گزارش تکناک، این نسخه از امروز بر روی گوشی‌های پیکسل 4A 5G به بالا قابل دسترسی است و گوشی‌های دیگر از برندهایی نظیر Samsung, Nothing, OnePlus, و بسیاری دیگر در “پایان  سال میلادی این بروز رسانی را دریافت خواهند کرد.

در اندروید 14، ویژگی‌های امنیتی جدیدی مانند پشتیبانی عمیق‌تر از passkey و محافظت‌های حریم خصوصی برای مقابله با دلالان داده‌های کاربران و مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های رابط کاربری، سفارشی‌سازی و قابلیتهای ارتقای تندرستی کاربر اضافه شده‌اند.

ویژگی بزرگ برای نسخه جدید سیستم اندروید این است که اندروید 14 امکان سفارشی سازی های جدیدی را برای صفحه قفل به شما ارائه می دهد.

می‌توانید بین سبک‌ها و فرمت‌های ساعت مختلف جابه‌جا شوید و استایل گوشی را کمی شخصی‌تر کنید.

گوگل همچنین در حال اضافه کردن یک تولید کننده کاغذ دیواری با هوش مصنوعی است. متأسفانه، این ویژگی در زمان عرضه تنها در پیکسل 8 و 8 پرو در دسترس خواهد بود. نحوه عملکرد آن را در ویدیوی اینجا ببینید:

سپس، پشتیبانی گسترده‌تر از passkey  وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از اثر انگشت خود وارد برنامه‌های شخص ثالث شوید. برنامه‌ها می‌توانند از “مدیریت اعتبار” جدید اندروید استفاده کنند تا تمامی روش‌های ورود کاربر، مانند رمزها و “ورود با گوگل” ، به منظور ساده‌سازی تجربه ورود و نمایش امن‌ترین انتخاب برای کار بر جمع‌آوری کنند.

ویژگی‌های جدید دیگر شامل پشتیبانی بهتر از افزونه‌های دوربین، پشتیبانی از تصاویر HDR  ده بیتی و ویژگی اتصال به سلامت اندروید 14 می‌شود که داده‌های سلامت و تناسب اندام را روی دستگاه مشابه سیستم سلامت اپل ذخیره می کند.

Media player  تقریباً بدون تغییر است، اما با زدن هر دکمه، موجی به اطراف پخش می‌شود. همچنین زمانی که چیزی در حال پخش است، افکت ظریفی مانند نور چراغ خواب مشاهده می‌کنید، در حالی که دستگاه‌ها در سوئیچ خروجی بهتر سازمان‌دهی شده‌اند.

همچنین یک آیکون نوار وضعیت بلندگو وجود دارد تا به جای زنگ هنگامی که تماس‌ها و اعلان‌ها بی‌صدا هستند جایگزین شود. به طور مشابه، افزایش صدای زنگ و اعلان‌ها به اسلایدرهای مجزا تقسیم شده‌اند.

در حالی که برنامه‌ها اکنون می‌توانند عملیات سفارشی اضافه کنند برگه اشتراک‌گذاری پرترافیک‌تر می‌شود. اندروید 14 از سیگنال‌های بیشتری از برنامه‌ها استفاده خواهد کرد تا مرتبط‌ترین هدف‌های مستقیم اشتراک‌گذاری را بهبود ببخشد.

هنگامی که گوشی به شارژر متصل میشود، درصد باتری در قرص گوشه سمت راست بالا برجسته می شود، در حالی که نماد نوار وضعیت بهینه ساز باتری، فضای داخلی را به جای طرح برجسته نشان می دهد. همچنین اندروید 14 مدت زمان استفاده از صفحه نمایش درآخرین شارژ گوشی را یادداشت می کند.

“Health Connect” حالا بخشی از اندروید 14 است و به جای اینکه به عنوان یک برنامه جداگانه در فروشگاه پلی باشد از طریق به‌روزرسانی‌های سیستم پلی گوگل به‌روز می‌شود. ویژگی‌های جدید شامل مسیرهای ورزشی برای به اشتراک گذاشتن نقشه‌های تمرینات از طریق اتصال به سلامت و یک راه آسان‌تر برای ثبت چرخه‌های قاعدگی است.

ویژگی accessibility ، با یک ذره بین  به‌روز شده به شما امکان می‌دهد تا با چکاندن و کشیدن صفحه نمایش را بزرگ یا کوچک کنید، و همچنین اندازه ذره بین را تغییر دهید.

یک فرآیند جفت کردن سمعک اختصاصی جدید، دسترسی سریع‌تر (میانبر) به تنظیمات، و «روشی آسان برای هدایت صدا به خروجی‌های مختلف» وجود دارد.

گوگل همچنین امروز سورس کد اندروید 14 را به پروژه اوپن سورس  اندروید (AOSP) منتقل می‌کند.اندروید 14  از “پایان این سال میلادی جاری “برای گوشی های سامسونگ، IQOO، Nothing، OnePlus، Oppo، Realme، Sharp، Sony، Tecno، vivo و Xiaomi  در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.