اندروید 14 مانع نصب برنامه‌های قدیمی می‌شود

اندروید 14 تغییر بزرگی برای کمک به حفاظت از گوشی‌ها در برابر بدافزار ایجاد خواهد کرد. کد منتشر شده از پروژه متن باز اندروید نشان‌دهنده سیاست های بسیار سختگیرانه گوگل در API خود و مسدود کردن نصب جانبی بسیاری از برنامه های قدیمی است.

به گزارش تکناک، در صورت فعال بودن اجرای نسخه SDK قابل نصب، نصب نسخه‌های پایین تر برنامه های SDK را مسدود میکند. این مساله موجب حفاظت بیشتر از امنیت و حریم خصوصی می‌شود. زیرا بدافزار با هدف‌گیری نسخه های قدیمی SDK می‌تواند از اعمال رفتار حفاظتی API جدید جلوگیری کند.

گوگل پیش‌تر برای ایجاد ایمنی برنامه‌ها را ملزم به به‌روز بودن و استفاده از آخرین ویژگی‌های اندروید کرده‌است، اما این قانون تنها بر برنامه‌های موجود در Play Store اعمال می‌شود. در حال حاضر، همه برنامه‌های فهرست‌شده جدید به منظور برطرف کردن این نیاز، باید بر اساس اندروید 12 یا بالاتر باشند.

با این حال، توسعه دهندگان می توانند با قرار دادن برنامه های خود در یک فروشگاه شخص ثالث به راحتی این قانون  را در اندروید 14 دور بزنند. با اعمال تغییرات برنامه ریزی شده، محدودیت های API با انتقال به سطح دستگاه، نصب را مستقیماً از سیستم عامل روی دستگاه فعلی مسدود می کند.

این حرکت نصب برنامه های قدیمی را روی گوشی های اندرویدی جدید بسیار سخت تر خواهد کرد و دلیل اصلی این تغییر، امنیت دستگاه عنوان شده است. بسیاری از برنامه های بدافزار نسخه های قدیمی اندروید شامل قوانین و محدودیت های امنیتی ضعیف‌تر را هدف قرار می دهند.

در ابتدا، این تغییر تنها بر برنامه‌های بسیار قدیمی تأثیر خواهد گذاشت، اما هدف انتقال این آستانه به اندروید 6.0  و بعد از آن دیگر نسخه‌ها است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.