اندروید 14 گوشی شما را به وبکم تبدیل می کند

بروزرسانی اندروید 14نسخه QPR1 Beta 1 که در روز چهارشنبه برای گوشی های پیکسل منتشر شد، این امکان را فراهم می‌کند که از گوشی خود به عنوان وبکم استفاده کنید.

به گزارش تکناک، قابلیت جدید وبکم، برنامه‌ها یا نرم‌افزارهای شخص ثالث را نیاز ندارد و به جای آن، نیازمند اتصال فیزیکی گوشی به یک لپتاپ یا کامپیوتر رومیزی با استفاده از کابل USB است.

این ویژگی در گزینه “شارژ این دستگاه از طریق USB” که پس از اتصال گوشی در اعلانات ظاهر می‌شود، قرار دارد.

تغییر به گزینه جدید “Webcam” در بخش “Use USB for” دستورالعمل‌های روی صفحه برای پیکربندی فید ویدیوی وبکم را با گزینه‌های بزرگنمایی یا کوچکنمایی و تغییر بین دوربین جلو و عقب دستگاه ارائه خواهد داد.

ویژگی جدید وبکم در حال حاضر بر روی تمامی دستگاه‌های پیکسل به جز پیکسل فولد قابلیت اجرا دارد. بروزرسانی‌های بتا اندروید به طور معمول ابتدا بر روی دستگاه‌های پیکسل عرضه می‌شوند، بنابراین احتمالاً ویژگی وبکم در نهایت بر روی گوشی‌های اندرویدی از سایر برندها هنگامی که اندروید 14 عرضه شود، در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

برنامه‌های شخص ثالث مانند EpocCam و DroidCam از مدتی قبل برای استفاده از گوشی اندروید به عنوان وبکم در دسترس بودند، اما این ویژگی اولین ویژگی است که به طور پیش‌فرض در پلتفرم اندروید قرار دارد. دوربین‌های موجود در گوشی‌های هوشمند امروزی معمولاً بهتر از وبکم‌های سنتی، به ویژه آن‌هایی که در لپتاپ‌ها جایگزین شده‌اند، عمل می‌کنند. بنابراین، هنگامی که اندروید 14 در ماه اکتبر عرضه می‌شود، این ویژگی می‌تواند راهی سریع و رایگان برای ارتقای کیفیت استریم‌ها یا فید‌های ویدیویی شما در جلسات باشد.

نیاز به اتصال با کابل کمی ناامید کننده است، با توجه به اینکه ویژگی Continuity Camera اپل که دوربین آیفون را به عنوان وبکم در هنگام تماس گرفتن با یک مک‌بوک جایگزین می‌کند کاملاً بی‌سیم است. اما به دلیل اینکه ویژگی وبکم اندروید بر اساس استاندارد USB Video Class (UVC) ساخته شده است، باید بدون هیچ محدودیتی بر روی تمامی سیستم‌ها از جمله ویندوز، کرومبوک، لینوکس و مک کار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.