اندروید 14 گوشی موبایل شما را به وب کم تبدیل می کند

گوگل در حال توسعه ویژگی جدیدی به نام DeviceAsWebcam در نسخه اندروید 14 است که استفاده از گوشی موبایل به عنوان وب کم را برای لپ تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی ممکن می کند.

به گزارش تکناک، ویروس کرونا تغییراتی در روش کار و ارتباط با همکاران، دوستان و خانواده ما به‌وجود آورده است. برنامه‌های ویدئو کنفرانس ابزار اساسی برای کار از راه دور و جلسات آنلاین شده‌اند. با این حال، همه افراد دستگاه وبکم با کیفیت بالا ندارند و برخی از آنها مجبورند از دوربین گوشی خود برای حضور در تماس‌های ویدئویی استفاده کنند. خوشبختانه، اندروید ۱۴ ممکن است یک راه‌حل برای این مشکل داشته باشد.

ویژگی DeviceAsWebcam در اندروید 14

طبق گزارش سایت 9to5Google، این ویژگی با اتصال تلفن به کامپیوتر از طریق USB و ارسال داده‌های ویدئویی به کامپیوتر کار می‌کند. این بدان معنی است که کاربران می توانند از دوربین تلفن همراه خود به عنوان وبکم با کیفیت بالا استفاده کنند بدون اینکه نیاز به خرید وبکم جداگانه داشته باشند.

نکته های میشال رحمان در مورد این ویژگی

میشال رحمان، سردبیر XDA Developers، برخی از جزئیات در مورد ویژگی DeviceAsWebcam را در  Reddit به اشتراک گذاشته است. به گفته رحمان، این ویژگی با هر برنامه‌ای که از وبکم UVC پشتیبانی می‌کند از جمله اکثر برنامه‌های کنفرانس تصویری کار خواهد کرد، همچنین او یادداشت می‌کند که این ویژگی به صورت پیش‌فرض کار خواهد کرد و کاربران نیازی به نصب درایورها یا نرم‌افزارهای اضافی ندارند.

هیچ محدودیتی در مورد نحوه استفاده از تلفن همراه  به عنوان یک وب کم وجود ندارد

یکی از بهترین ویژگی‌های درباره DeviceAsWebcam این است که به نظر می‌رسد هیچ محدودیتی در  نحوه استفاده کاربران از تلفن خود به عنوان وبکم وجود ندارد. همانطور که 9to5Google  اشاره می‌کند، Google روی برنامه خاصی برای این ویژگی کار نمی‌کند، به این معنی که سازندگان باید برنامه خود را ارائه دهند. این به کاربران انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهد تا برنامه‌ای را انتخاب کنند که برای آنها بهتر است.

کدام تلفن‌ها از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند؟

در حال حاضر، مشخص نیست کدام تلفن‌ها از ویژگی DeviceAsWebcam پشتیبانی خواهند کرد. با این حال، طبق گزارش Chrome Unboxed، این ویژگی به عنوان یک سرویس به اندروید ۱۴ اضافه خواهد شد، به این معنی که باید در اکثر دستگاه‌های اندروید ۱۴ در دسترس باشد. همچنین باید گفت که این ویژگی به صورت کلاس دستگاه ویدئوی USB (UVC) کار خواهد کرد. این یک استاندارد است که اکثر وبکم‌های مدرن از آن استفاده می‌کنند.

بنابراین ویژگی DeviceAsWebcam در اندروید ۱۴ برای هر کسی که مجبور شده است از دوربین گوشی خود برای تماس‌های ویدئویی استفاده کند، یک توسعه هیجان‌انگیز  و جذاب است. با این ویژگی، کاربران قادر خواهند بود از گوشی موبایل خود به عنوان وبکم با کیفیت بالا استفاده کنند. آنها می‌توانند این کار را بدون نیاز به خرید وبکم جداگانه انجام دهند. این ویژگی به صورت پیش‌فرض کار خواهد کرد و باید در اکثر دستگاه‌های اندروید ۱۴ در دسترس باشد. در حالی که مشخص نیست کدام تلفن‌ها از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد، احتمالاً اکثر تلفن‌های مدرن اندروید قابلیت سازگاری با آن را دارا خواهند بود. ویژگی DeviceAsWebcam ویژگیست که در اندروید 14 مورد استقبال قرار می گیرد و برای باعث آسان‌تر شدن کنفرانس‌های تصویری برای افراد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.