مدیران زن در پرداخت دستمزد منصفانه‌تر عمل می‌کنند

مدیران زن پرداخت دستمزد منصفانه

یک مطالعه جدید نشان داد مدیران زن نسبت به مدیران مرد بسته های دستمزد مناسب‌تری به کارگران ارايه می‌دهند.

به گزارش تک ناک، محققان موسسه فناوری کارلسروهه دو مطالعه انجام دادند تا ببینند مدیران چگونه میزان دستمزد کارگران را تعیین می‌کنند و دریافتند که این موضوع به عوامل متعددی از جمله جنسیت مدیر، تجربه مدیر در مورد شغل کارگر و وجود انگیزه‌ها بستگی دارد.

این مطالعه نشان داد که مدیران زن و مرد «به طور کلی» دستمزد بیشتری برای خود تعیین می‌کنند و به نوبه خود حقوق کمتری به کارگران تعلق می‌گیرد. اما مدیران مرد در مقایسه با مدیران زن دستمزد بیشتری برای خود در نظر می‌گیرند.

این مطالعه نشان داد مدیران زن در انتخاب و پرداخت دستمزد منصفانه برای کارگران باثبات‌تر بودند و انتخاب‌های آن‌ها در مورد دستمزد کمتر تحت تأثیر انگیزه‌هایی مانند پرداخت بیشتر به خود قرار گیرند.بر اساس این مطالعه، از سوی دیگر، مدیران مرد اغلب زمانی که نوبت به سنجیدن دستمزدشان در برابر دستمزد کارگران می‌رسد، منافع خود را انتخاب می‌کنند.

این مطالعه می‌گوید که نتایج به اهمیت تنوع در هیئت‌ مدیره‌ها اشاره می‌کند و می‌افزاید که ممکن است به کاهش اختلاف دستمزد بین مردان و زنان کمک کند و جو کار را تقویت کند.زنان در شرکت های مالی اروپایی 41درصد از نقش های رهبری را بر عهده دارند که در سال گذشته تقریباً 2درصد افزایش داشته است. در عین حال، در ایالات متحده، درصد کمتری از نقش های رهبری در حدود ۳۳درصد در مؤسسات مالی توسط زنان انجام می شود.

نورا سچ، یکی از نویسندگان این مطالعه، در بیانیه مطبوعاتی گفت: «مشاهدات مطالعات مختلف نشان می‌دهد زنان بیشتر از مردان تصمیمات فداکارانه و اخلاقی می‌گیرند». “با این حال، ما از میزان اختلاف در این زمینه شوکه شدیم. مطالعه ما اهمیت تنوع در رده های اجرایی در صورت برقراری جو قدردانی در یک شرکت و محدود کردن نابرابری دستمزدها را نشان داد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.