انویدیا پردازنده‌های از رده خارج خود را با نامی جدید عرضه می‌کند

کارت گرافیکی RTX4080

پرونده‌های شرکت‌های نظارتی نشان می‌دهد که کارت گرافیکی RTX4080  از رده خارج و حذف شده شرکت انویدیا به عنوان یک محصول جدید در قالب سری‌های 4070 ti به بازار بازخواهند گشت.

به گزارش تک ناک، در ماه گذشته ، شرکت انویدیا در یک اقدام غیرمعمول راه اندازی یک محصول از قبل معرفی شده خود را متوقف کرد.

ورژن ۱۲گیگابایتی کارت گرافیک Rtx4080 به گفته شرکت درست نامگذاری نشده بود و برای جلوگیری از اشتباه شدن با ورژن ۱۶ گیگاباتی rtx4080 ری‌برند شد و عرضه آن به تعویق افتاد .علاوه بر این با توجه به کمتر بودن رم ،نسخه ۱۲ گیگاباتی پهنای باند حافظه‌ای کمتر و هسته‌های پردازشی کمتری را نسبت به نسخه ۱۶ گیگاباتی ارائه می‌کند.

انویدیا به صورت دقیق اعلام نکرد که چه برندینگی را برای نسخه احیا شده rtx 4080 در نظر دارد ، اما پرونده‌های شرکت‌های نظارتی(رگولاتوری) ارسال شده توسط gigabyteبا توجه به گزارش videocardz نشان می‌دهد که شرکت برای نام‌گذاری جدید به عنوان 4070ti به توافق رسیده است.

این اتفاق تضمین کننده نام دقیق این محصول نیست.پرونده‌های رگولاتوری مشابه به این میت واند به عنوان نام موقت و نشان‌دهنده محصول باشند تا اسم واقعی محصول اما این برندینگ با نحوه نام‌گذاری انویدیا روی پردازنده‌های گرافیکی نسل‌های قبل سازگارتر است. کارت‌های xx80 به صورت معمول از همان قالب پردازنده‌های گرافیکی فیزیکی سری‌ کارت‌های پرچم‌دار xx90 استفاده می کنند ولی در کلاک پایین‌تری کار می‌کنند و بخش‌های از قالب هم خاموش است.

این کار به انویدیا اجازه می‌دهد که از قالب‌های دارای نقص هم استفاده کند تا اینکه آن‌ها را به طور کامل دور بیندازد.سری کارت‌های xx۷۰ عموماً از قالب پردازشی گرافیکی کوچکتر و با عملکرد کمتر اما طبق همان معماری استفاده می کنند.

تصمیم انویدیا برای ریبرندیگ آنقدر دیر صورت گرفت که با توجه به گزارشات باعث شد این شرکت و شرکای آن مجبور به دور ریختن بسته‌بندی و المان‌های دیگر با نام ۴۰۸۰ بشوند.

طراحی دوباره و ساخت دوباره این چیز‌ها(بسته‌بندی و ..) کار زمان‌بری است همینطور فلش کردن(از نو نوشتن) بایوس های ساخته شده روی کارت‌های گرافیک به صورتی که کارت‌ها خودشان را به جای ۴۰۸۰ به عنوان ۴۰۷۰ti معرفی کنند.

شرکت انویدیا هنوز اعلام نکرده که آیا با پایین آمدن شماره این مدل قیمت آن هم پایین خواهد اومد یا خیر؛ ورژن ۱۲ گیگابایتی ۴۰۸۰ در اصل آماده شده بود تا با قیمت ۸۹۹ دلار به فروش برسد،در حالی که rtx3070ti در ابتدا با  قیمت ۵۹۹ دلار عرضه شد.اما کارت‌های ۴۰۹۰ و ۴۰۸۰ همچنان به سختی با قیمت‌های بالا و شروع قیمت از ۱۶۰۰ و ۱۲۰۰ دلار در دسترس هستند.

ممکن است که سری rtx4070ti با عملکرد قابل قبول گیمینگ۴k ،پشتیبانی از Dlss3 و امکانات دیگر معماری سری‌های Rtx4000 همچنان با یک افزایش قیمت زیاد با توجه به تغییر نسل پردازنده به فروش برسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.