اولین تلفن هوشمند اندرویدی دنیا چه مشخصاتی داشت؟

ریچ ماینر، یکی از بنیانگذاران اندروید در یک گفتگوی جذاب توییتری با رونمایی از اولین تلفن هوشمند اندرویدی دنیا به نام HTC Sooner به تاریخچه توسعه و مشکلات این دستگاه اشاره کرد.

ریچ ماینر، یکی از بنیانگذاران اندروید در یک گفتگوی جذاب توییتری با رونمایی از اولین تلفن هوشمند اندرویدی دنیا به نام HTC Sooner به تاریخچه توسعه و مشکلات این دستگاه اشاره کرد.

به گزارش تک ناک، در مارس 2009، HTC Dream با نام مستعار T-Mobile G1 یا Google G1 اولین دستگاه اندرویدی بود که در چندین کشور تقریبا یک سال و نیم پس از عرضه رسمی اولین آیفون، در دسترس قرار گرفت. یکی از سازندگان اندروید، ریچ ماینر، مدعی است سیستم عامل موبایل گوگل به کلی تغییر کرده است. او تصاویری از اولین گوشی هوشمند اندرویدی را به عنوان مدرک فاش کرده‌است.

تصویر اولین گوشی هوشمند اندرویدی

ماینر ادعا می کند که نمونه اولیه این گوشی هوشمند پنج ماه قبل از عرضه آیفون G۲ آماده بوده است. گوگل این فرصت را داشت که پیش از اپل در یک انقلاب جهانی تکنولوژیک حرف اول را بزند. گوشی‌های هوشمند Dream و Sooner توسط بخش‌ تحقیق و توسعه اندروید در حال توسعه و تیم دوم روی توسعه G1 متمرکز بودند.

باید توجه داشته باشیم که رندرهای HTC Sooner حتی پس از چهارده سال هنوز هم جذابیت خاصی دارد. با مشاهده دستگاه کشویی پلاستیکی مشکی  HTC Dreamو نسل قبلی بلک بری هر دو بلافاصله به ذهن ما می‌آیند.

بدیهی است که طبق استانداردهای مدرن، دکمه های کنترل بسیار قدیمی به‌نظر می‌رسد. اما صفحه‌کلید و حاشیه نئون سبز رنگ ، رنگ و لمس پس‌آینده‌نگری اضافه می‌کند که هنوز در سال 2022 محبوب است. اگرچه واضح است که Sooner هویت بیشتری نسبت به G1 داشت، اما منطقی است که کارمندان HTC در آن زمان می‌خواستند محتاط باشند. برای مثال، در گوشی‌های هوشمندی مانند گلکسی  Z Flip 4سامسونگ و موتورولا  Razr 3، رنگ‌های نئونی و فلپرها امروز بازگشتی پیروزمندانه دارند.

صفحه نمایش آن شامل دو کلید برای باز کردن مرورگر و سرویس گیرنده ایمیل ، به اضافه یک چرخ مسیریاب و چهار دکمه مخصوص تلفن روی چانه دستگاه می‌شد. ایده هایی که در آن زمان چندان احمقانه نبودند اما در Dream وجود نداشتند. Sooner بدون شک با پنج دکمه جلویی طراحی هوشمندانه‌تری داشت. ریچ ماینر ادعا می کند عرضه آیفون باعث تغییر از HTC Sooner به Dream شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.