اولین جزئیات از اندروید ۱۵ افشا شد

به گفته میشال رحمان برخی از توسعه‌دهندگان ردپایی از ارائه اندروید 15 با نام رمز بستنی وانیلی یا Android V در کد سیستم عامل یافته‌اند.

اندروید، سیستم عامل محبوب دستگاه های تلفن همراه، سنت دیرینه‌ای برای نام گذاری نسخه‌های خود به عناوین شیرینی‌های مختلف دارد. با این حال، در سال های اخیر، این شرکت از این سنت دور شده و به جای آن نام‌های عددی ساده تری را به آنها اختصاص داده‌ است.

به گزارش تکناک، علی‌رغم این تغییر، گوگل به استفاده از نام‌های رمزی شیرینی‌ها درون کدهای هر نسخه از سیستم عامل ادامه داده‌است.

به عنوان مثال، نام اندروید 11 کیک مخملی (Red Velvet) و اندروید 12 یخ در بهشت (Snow Cone) بود. با این حال، هنگام انتشار اندروید 13، شرکت تصمیم به عدم استفاده از نام‌های رمزی شیرینی‌ها گرفت و در عوض سراغ گزینه متفاوتی رفت. این سیستم عامل با عنوان “Swing”، تندیس نسخه فعلی سیستم عامل گوگل، ارائه شده است.

با این حال، به نظر می‌رسد گوگل با اندروید 14 باز‌هم از نام‌های شیرینی‌ها استفاده و آن را با نام Upside Down Cake (کیک میوه‌ای) یا Android U ارائه خواهد کرد. اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 14 در فوریه 2023 به صورت رسمی منتشر شد. و نام رمز شیرینی سیستم عامل آینده را فاش کرد.

در حال حاضر، گزارش‌هایی مبنی بر ارائه اندروید 15 با نام رمز بستنی وانیلی یا Android V وجود دارد. به گفته میشال رحمان، یک منبع معتبر در جامعه اندروید، برخی از توسعه‌دهندگان ردپایی از این نام رمز در کد سیستم عامل یافته‌اند.

شایان ذکر است نام کد هر نسخه اندروید معمولاً فقط برای استفاده داخلی است و به منظور اهداف تبلیغاتی یا بازاریابی استفاده نمی‌شوند. با این وجود، آگاهی از نام رمز اندروید 15 جالب و نشان دهنده برنامه‌ریزی و توسعه آن توسط گوگل است.

در نهایت، تصمیم گوگل برای بازگشت به نام‌های رمزی شیرینی‌ها برای نسخه‌های اندرویدی آینده‌اش، مطمئناً علاقه‌مندان به اندروید را در سراسر جهان هیجان‌زده خواهد کرد.

با وجود به‌کارگیری این نام‌ها تنها برای استفاده داخلی، کاربران ایده‌ای از فرآیند خلاقانه در پس توسعه یکی از محبوب ترین سیستم عامل های تلفن همراه در جهان خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.