اولین خودروی الکتریکی شیائومی به خیابان‌آمد

اولین خودروی الکتریکی شیائومی در حال تردد در سراسر چین مشاهده شده است. این اولین تصاویر ماشین الکتریکی این شرکت است و طبق تصویر ظاهر آن به طور کامل مشخص نیست.

به گزارش تکناک، شیائومی بیش از یک سال پیش از توسعه اولین خودروی الکتریکی خود با تاریخ عرضه 2024 خبر داد.

لی جون، مدیرعامل شیائومی، قیمت فروش آن را کمتر از 40هزار دلار اعلام کرد. شیائومی رقیب اصلی تسلا و مدل 3 آن خواهد بود.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی خودرو، به جز ایده رانندگی خودران آن در دست نیست. این شرکت چینی قصد استفاده از فناوری Xiaomi Pilot، ساخته شده توسط خود و مبتنی بر LiDAR را دارد.

علاوه بر این، طبق گزارشی از وب‌سایت چینی 36kr در آگوست 2022، این خودرو توانایی طی مسیر 1000 کیلومتری به تنهایی با کمک باتری جدید Qilin ایجاد شده توسط CATL را دارد.

شیائومی تا به امروز چیزی در مورد خودروی الکتریکی خود فاش نکرده است. با این حال، یکی از کاربران Weibo اخیراً تصاویری استتارشده از خودروی الکتریکی شیائومی در پیش تولید منتشر کرده است.

طبق اطلاعات موجود، این خودروی استتار شده شیائومی شامل یک لیدار روی سقف و یک لیدار جامد تشخیص نقاط کور در سمت چپ عقب است. نسخه ای از آن با قاب ترمز زرد رنگ وجود دارد. طبق نوشته نویسنده این نشریه فرم کلی خودرو تا حدودی شبیه به Xpeng P7 است.

شیائومی تنها شرکت فناوری پیشرفته مایل به ورود به بخش خودروهای الکتریکی نیست. سونی نیز در 5 ژانویه 2023 از Afeela، خودروی الکتریکی کاملاً جدید خود با همکاری هوندا، رونمایی کرد. در نمایشگاه CES 2023 در لاس وگاس، این شرکت ژاپنی جزئیات این ابتکار بلندپروازانه را فاش کرد. این اتومبیل در سال 2026 عرضه خواهد شد و تنها اطلاعات افشا شده از آن امکان  رانندگی خودکار سطح 3 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.