اولین خودروی برقی مقرون به صرفه سیتروئن رونمایی شد

 شرکت خودروسازی استلانتیس از اولین خودروی برقی مقرون به صرفه خود به نام سیتروئن e-C3 رونمایی کرد.

به گزارش تکناک، پیشرفت های تکنولوژیکی باعث شده است که محصولات گران قیمت، مقرون به صرفه تر شوند. خودروهای برقی نمونه خوبی از این موضوع هستند. پس از موفقیت مدل های مقرون به صرفه خودرو های برقی از چین، استلانتیس سومین خودروساز بزرگ جهان، اولین خودروی برقی مقرون به صرفه ساخت اروپا را در اواسط اکتبر رونمایی خواهد کرد.  اسلانتیس، یک شرکت خودروسازی چندملیتی است، که در ژانویه ۲۰۲۱ از ادغام دو گروه پی‌اس‌ای و فیات‌کرایسلر متولد شد.خودرو سیتروئن e-C3 جدید برد 320 کیلومتر و قابلیت شارژ سریع 57 دقیقه خواهد داشت.

استلانتیس اولین خودروی برقی مقرون به صرفه ساخت اروپا را با نام سیتروئن e-C3 در اواسط اکتبر رونمایی خواهد کرد. قیمت این خودرو زیر 25هزار یورو خواهد بود که آن را به رقیب مستقیم خودروهای برقی ساخت چین مانند رنو داچیا اسپرینگ و ام جی ZS EV تبدیل می کند. e-C3 بر اساس معماری خودروی هوشمند استلانتیس خواهد بود که برای سیتروئن C3 ایرکراس و پژو 208 نیز استفاده می شود. برد این خودرو 300 کیلومتر خواهد بود و در هر دو مدل بدنه هاچ بک و شاسی بلند موجود خواهد بود.

استلانتیس امیدوار است سالانه 50 هزار دستگاه از خودروی الکتریکی جدید خود، e-C3 را در اروپا بفروشد.این خودرو در اسلواکی مونتاژ می شود و در اوایل سال 2024 عرضه می شود. ورود e-C3 نشانه جدی بودن استلانتیس برای افزایش حضور خود در بازار خودروهای الکتریکی است. این شرکت قبلاً اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2025، 30 میلیارد یورو در برقی سازی خودروها سرمایه گذاری کند.

انتظار می رود بازار خودروهای الکتریکی اروپا در سال های آینده به سرعت رشد کند. اتحادیه اروپا هدف خود را از ممنوعیت فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی تا سال 2035 تعیین کرده است. انتظار می رود این فرصت بزرگی برای خودروسازانی ایجاد کند که قادر به تولید خودروهای برقی مقرون به صرفه هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.