اولین سرویس تاکسی آبی خودران جهان افتتاح شد

 Callboats اولین شرکتی در جهان است که سرویس تاکسی آبی خودران را بین شهر هلسینکی فنلاند و مجمع الجزایر مجاور ارائه می دهد.

به گزارش تکناک ،هدف این قایق های برقی با شارژ خورشیدی کاهش شدید قیمت ها و رفع کمبود کاپیتان است.

این شرکت در 12 ماه گذشته خدمات جدید را آزمایش کرده است که از طریق یک برنامه تلفن هوشمند در دسترس است و اکنون به سمت عملیات مستقل و خودران حرکت می کند.

این خدمات توسط کاپیتان های راه دور که سناریوهای غیر قابل پیش بینی را برای چندین قایق در یک زمان مدیریت می کنند، پشتیبانی می شود.

پیتر اوستبرگ، مدیرعامل این شرکت به هلسینکی تایمز گفت: بیش از 60 تا 70 درصد از هزینه‌های حمل و نقل در مجمع‌الجزایر منطقه هلسینکی مربوط به پرداخت دستمزد ناخداها است. با فناوی خودرانی، یک کاپیتان می‌تواند پنج تاکسی آبی را اداره کند که در نتیجه سود بیشتری برای تامین کنندگان و قیمت‌های پایین‌تری برای مصرف‌کنندگان به همراه خواهد داشت.

با توجه به مقررات فعلی، این اولین تاکسی آبی خودران همچنان نیاز به حداقل یک خدمه در طول سفر ها دارند. اما قایق‌ها باید بتوانند با استفاده از دوربین‌ها 360 درجه و حسگرهای مختلف از عهده وظایفی مانند: نظارت بر محیط اطراف، مسیریابی در آبراه‌ها ، اجتناب از خطرات و پهلو گرفتن در اسکله برآیند.

ظرفیت تاکسی آبی خودران 10 نفراست و از چهار پیشران برقی 10 کیلوواتی برای حداکثر سرعت 9 گره (17 کیلومتر در ساعت) استفاده می کنند. یک آرایه خورشیدی 1.5 کیلوواتی روی سقف وجود دارد که ممکن است باتری را در یک روز خوب 8 تا 10 کیلووات ساعت شارژ کند، اما باقیمانده از طریق یک شارژر 3 فاز 11 کیلوواتی تغذیه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.