آغاز به کار اولین مزرعه انرژی خورشیدی و بادی چین

رسانه چاینا دیلی هفته گذشته گزارش داد که اولین مزرعه انرژی خورشیدی و بادی چین که در مناطق بیابانی ساخته می شود، اکنون به شبکه برق متصل شده و تولید برق را آغاز کرده است.

به گزارش تکناک، چین در حال ساخت پروژه های انرژی سبز در صحرای گوبی و سایر مناطق خشک در مرکز چین با هزینه 12.28 میلیارد دلار بوده است.

با توجه به نیاز کره زمین به کاهش انتشار کربن، کشورها اکنون در حال نوآوری در تولید انرژی سبزتر هستند. Interesting Engineering در اوایل سال جاری گزارش داد که چگونه سوئیس 5000 پنل خورشیدی را روی بلندترین سد اروپا نصب کرد. چین به نوبه خود به دنبال تبدیل مناطق خشک جغرافیایی خود به مناطق تولید برق است.

نیروگاه های سبز چین در صحرا

چین طرح بزرگی را برای نصب تاسیسات تولید انرژی خورشیدی و بادی با مجموع انرژی 100 گیگاوات اجرا کرد تا نیاز برق خود را به جای تامین توسط انرژی زغال سنگ از انرژی های پاک تامین کند. این تاسیسات تولید انرژی در مناطق خشک که 19 استان کشور را در بر می گیرد قرار دارد و اولین پروژه از این میان هفته گذشته به صورت آنلاین راه اندازی شد.

اولین مزرعه انرژی خورشیدی و بادی چین در صحرای تنگر در منطقه خودمختار Ningxia Hui واقع شده است، ظرفیت نصب شده یک میلیون کیلووات (یک گیگاوات) دارد. انتظار می رود این نیروگاه سالانه 1.8 میلیارد کیلووات ساعت انرژی برای تامین انرژی 1.5 میلیون خانوار تولید کند.

این نیروگاه همچنین اولین کانال انتقال برق با ولتاژ فوق العاده بالا در کشور و پروژه مهمی است که انرژی تولید شده در صحرای گبی و سایر مناطق خشک را به استان هونان واقع در مرکز کشور منتقل می کند.

به دنبال این دستاورد، انتظار می‌رود چین ساخت تاسیسات تولید انرژی تجدیدپذیر را افزایش دهد و به دنبال انتقال به اشکال سبزتر انرژی باشد. این رسانه گزارش داد که ظرف سال گذشته ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر در چین 86.5 درصد افزایش یافته است.

اولین مزرعه انرژی خورشیدی و بادی چین ظرفیت تولید برق از انرژی بادی 10.4 میلیون کیلووات و از انرژی خورشیدی 33.6 میلیون کیلووات به ظرفیت تولید انرژی در سال گذشته اضافه کرده است. کارشناسان به چاینا دیلی گفتند که با داشتن منابع باد و خورشید فراوان، انتظار می رود مناطقی مانند نینگ شیا، سین کیانگ و مغولستان داخلی نقشی حیاتی در کمک به این کشور در دستیابی به اهداف انرژی پایدار ایفا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.