خدمه اولین پرواز فضایی تجاری گالاکتیک معرفی شدند

ویرجین گالاکتیک اعضای خدمه مأموریت آینده گالاکتیک 01 را که در 29 ژوئن در اولین پرواز فضایی کاملا تجاری این شرکت، حضور خواهند داشت معرفی کرد.

به گزارش تکناک، روز دوشنبه اعلام شد که کالین بنت، مربی اصلی فضانوردی ویرجین گالاکتیک، همراه با والتر ویلاد و آنجلو لاندولفی، که دو عضو ارشد نیروی هوایی ایتالیا هستند، و پنتالئونه کارلوچی، خلبان و مهندس فنی از شورای ملی تحقیقات ایتالیا، در این ماموریت حاضر خواهند شد.

اگر این ماموریت موفقیت آمیز باشد، ویرجین گالاکتیک به زودی می تواند رقابت با شرکت های رقیب را آغاز کند و پروازهای مسافربری تجاری به فضا، مانند اسپیس ایکس و بلو اوریجین متعلق به جف بزوس را انجام دهد.

خدمه چندین آزمایش علمی را درمدار پایین زمین در طول پرواز 90 دقیقه ای انجام خواهند داد. این آزمایش ها شامل آزمایش تجهیزات برای اندازه گیری تشعشعات کیهانی و مطالعه مواد مختلف در شرایط ریزگرانش است. کابین فضاپیمای SpaceShipTwo VSS Unity که هواپیمای فضایی مجهز به موشک است و مسافران ویرجین گالاکتیک را در خود جای داده است به یک آزمایشگاه علمی مناسب در مدار پایین زمین برای انجام آزمایش‌ها تبدیل خواهد شد.

سرهنگ سابق نیروی هوایی ایالات متحده، مایکل ماسوچی، VSS Unity را خلبانی خواهد کرد، در حالی که خلبانان با تجربه ارتش ایالات متحده، شامل کلی لاتیمر و جمیل جانجوآ، سفینه مادر VMS Eve که یونیتی را به فضا می برد، به پرواز در خواهند آورد.

مایکل کولگلازیر، مدیر اجرایی Virgin Galactic در بیانیه‌ای گفت: ماموریت گالاکتیک 01 اولین پرواز فضایی تجاری ما است. ما مفتخریم که توسط نیروی هوایی ایتالیا و شورای تحقیقات ملی، برای حمایت از اولین ماموریت تحقیقات فضایی آنها انتخاب شده ایم. مأموریت‌های تحقیقاتی ویرجین گالاکتیک، دوره جدیدی از دسترسی قابل‌اطمینان و تکرارپذیر به فضا را برای دولت و مؤسسات تحقیقاتی در سال‌های آینده آغاز خواهد کرد.

ویرجین گالاکتیک برای اولین بار در سال 2019 قرارداد این پرواز فضایی را با نیروی هوایی ایتالیا امضا کرد و پیش بینی کرد که این پرواز بین اواخر سال 2020 و اوایل سال 2021 انجام شود. عوامل متعددی مانند مسائل زنجیره تامین و محدودیت های نیروی کار منجر به تاخیر در این امر شد.

سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده همچنین تمام پروازهای ویرجین گالاکتیک را در اواخر سال 2021 متوقف کرد تا زمانی که تحقیقات در مورد مسائل فنی مأموریت Unity 22 که بنیانگذار ویرجین گالاکتیک ریچارد برانسون را حمل می کرد، تکمیل شود.

یک پرواز آزمایشی موفقیت آمیز که در ماه می امسال انجام شد، اولین ماموریت خدمه ویرجین گالاکتیک در تقریباً دو سال گذشته بود. پیش‌بینی می‌شود دومین پرواز فضایی تجاری با نام گالاکتیک 02 در اوایل آگوست انجام شود که البته تاریخ خاصی برای آن ارائه نشده است. شرکت پیش‌بینی می‌کند که پروازهای فضایی ماهانه ادامه پیدا کند.

با این وجود، سرمایه‌گذاری‌های اخیر در زمینه فضا برای شرکت ویرجین نتوانستند به خوبی عمل کنند. ویرجین اوربیت، سرویسی که این شرکت در سال 2017 از ویرجین گالاکتیک جدا شده بود و برای پرتاب ماهواره‌های تجاری کوچک بود، پس از دو ماه از ماموریت ناموفق در کورنوال بریتانیا، به دلیل عدم تامین بودجه کافی، در ابتدای امسال فعالیت خود را متوقف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.