اولین کنکور زمستانی ایران از نگاه آمار و ارقام

اولین کنکور زمستانی ایران از نگاه آمار و ارقام

تا آنجا که ذهنمان یاری می کند کنکور سراسری تداعی کننده گرمای تابستان بوده  به نحوی که نیمه تیرماه هر سال روزهای پرالتهابی برای متقاضیان به ورود به دانشگاه رقم می خورد.

به گزارش تکناک، کنکور 1401 اما با تصمیم مسئولان سازمان سنجش تغییراتی بنیادین کرد و حال در شکل جدید شاهد برگزاری دو مرحله از این آزمون علمی در سراسر کشور هستیم.

اولین کنکور زمستانی طی روزهای 29 و 30 دیماه برگزار شد و متقاضیان ورود به دانشگاه در سراسر کشور شانس خود را در این رویداد علمی و گزینشی بزرگ کشور آزمودند.

در ادامه مروری بر آمار و ارقام اولین کنکور زمستانی داشته ایم که مرور آن خالی از لطف نیست.

*داوطلبان گروه علوم تجربی ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ شرکت کننده بودند وبیشترین تعداد داوطلب را در بین سایر گروه‌های آزمایشی کنکور امسال به خود اختصاص داده‌اند وو ۴۶ درصد داوطلبان را از آن خود کرده است.

* گروه آزمایشی علوم‌انسانی با ۳۰۹ هزار نفر که معادل ۳۱.۶ درصد داوطلبان است از منظر تعداد داوطلبان در جایگاه دوم قرار گرفت.

*۱۲۰ هزار و ۹۵ نفر نیز برای شرکت در کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی‌فنی ثبت‌نام کردند که ۱۲.۲۷ درصد داوطلبان را تشکیل می‌داد.

*تعداد افراد متقاضی شرکت در آزمون هنر ۳۹ هزار نفر بود که کمترین تعداد داوطلبان به این گروه آزمایشی تعلق داشت. همچنین ۶ درصد داوطلبان که معادل ۵۹ هزار نفر هستند در آزمون زبان‌های خارجی امسال شرکت می‌کنند.

* ۵۱ درصد داوطلبان مختص سال جاری بودند و ۴۹ درصد از داوطلبان از سال یا سنوات قبل هستند .

* استان تهران با ۱۲۵ هزار و ۳۴۶ داوطلب بیشترین داوطلب را دارا بود و استان سمنان با ۸ هزار و ۸۶۵ نفر داوطلب کمترین داوطلب را در کنکور دیماه داشت.

*نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ با شرکت ۹۷۸ هزار و۴۶۰ داوطلب در روزهای پنج‌شنبه و جمعه  در حوزه های مختلف در سراسر کشور برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.