با برنامه Freeform اپل همکاری خلاقانه‌ای با دوستان خود داشته باشید

اپلیکیشن Freeform

اپلیکیشن Freeform یک برنامه جدید نادر از اپل است که با سیستم عامل iOS 16.2 راه‌اندازی شد و با ارائه یک تخت وایت برد مجازی به شما اجازه تبادل نظر و همکاری با دیگران را می‌دهد.

به گزارش تکناک، انتشار یک برنامه کاملاً جدید از اپل هر روز اتفاق نمی‌افتد، اما احتمالاً پس از بروزرسانی به iOS 16.2 و iPadOS 16.2 یا macOS 13.1، نماد جدیدی را در منو خود مشاهده خواهید کرد.

روز سه‌شنبه، اپل اپلیکیشن Freeform را راه‌اندازی کرد و در بیانیه مطبوعاتی خود آن را به عنوان «بوم بی‌نهایت» برای طوفان فکری و همکاری خلاقانه توصیف کرد. به طور خلاصه، این یک تخته وایت‌برد مجازی با امکان استفاده مشترک دوستان است.

Apple (American multinational technology company) در اوایل سال جاری در جریان سخنرانی WWDC خود Freeform را معرفی کرد و توانایی اضافه کردن عکس، فایل، نقاشی، پیوند، یادداشت و موارد دیگر را به بوم مجازی، چه توسط خود و چه با دیگران، به نمایش گذاشت. البته، Freeform با سایر برنامه‌های اپل نیز ادغام می‌شود. این برنامه دارای گزینه‌هایی با امکان اشتراک و بحث از طریق iMessage یا FaceTime در مورد آنچه روی آن کار می‌شود با همکاران دیگر است.

اولین بررسی‌های اپلیکیشن Freeform تاکنون نشان‌دهنده عملکرد مناسب آن است. تغییرات بین دستگاه‌ها و حساب‌ها تقریباً به طور همزمان، حتی هنگام استفاده از تلفن همراه همگام‌سازی می‌شوند و این برای برنامه‌ای متمرکز بر روی همکاری، یک نکته قابل توجه است. همچنین دسترسی سریع به ویژگی های مورد نظر بسیار شگفت انگیز است. در این برنامه می‌توان تصاویر درج‌شده را به لایه پشتی منتقل و متن دست‌نویس بالای آن‌ها اضافه کرد. همچنین می‌توان متن توصیفی به عناصر خواندن VoiceOver با صدای بلند افزود. از قابلیت‌های دیگر به کپی و جای‌گذاری استایل‌ها از میان بسته‌های متن یا اشکال از پیش ساخته شده و همچنین قفل کردن مواردی که نمی‌خواهید به‌طور تصادفی جابه‌جا شوند، می‌توان اشاره کرد.

این نرم افزار به تازگی منتشر شده است و در هر دو سیستم عامل macOS و iPadOS، باید برای همگام سازی iCloud با Freeform به تنظیمات رفت و به صورت دستی آن را روشن کرد. ظاهر شدن آن در آیفون بعد از بروزرسانی ممکن است چند لحظه زمان ببرد یا کاربر مجبور به را‌ه‌اندازی آن از طریق اپ استور تا زمان نمایش آن در منو برنامه‌ها یا Spotlight شود. Freeform مطمئناً با در نظر گرفتن دستگاه‌های صفحه‌نمایش بزرگ طراحی شده است.

همچنین شایان ذکر است برخی مشکلات در یک سند به اشتراک گذاشته شده توسط دو نفر ظاهر شد با توجه به قول اپل درباره امکان اشتراک میان 100 کاربر در یک برد ، که بسیار آشفته به نظر می‌رسد، این مشکلات باید بررسی شوند.

احتمالاً در حال حاضر جایگزینی Freeform با Notes یا بیشتر تبدیل آن به برنامه‌های شبیه اپل مانند Clips یا تریلر فیلم iTunes که به ندرت کسی از آنها استفاده می‌کند، خیلی زود است. اما استفاده آن در آی‌پد و با کمک قلم اپل برای طراحی بسیار کاربردی به‌نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.