اپلیکیشن Xbox Console Companion به خط پایان رسید

مایکروسافت اعلام کرد در تاریخ ۲۸ اگوست، اپلیکیشن Xbox Console Companion را بازنشست خواهد کرد.

به گزارش تکناک، در ژوئن ۲۰۱۹، مایکروسافت نام اپلیکیشن Xbox برای ویندوز ۱۰ را که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شده بود، به Xbox Console Companion تغییر داد و لوگوی اپلیکیشن را به جای لوگوی معمولی Xbox به شکل کنسول Xbox One درآورد.

در همان زمان، مایکروسافت اپلیکیشن جدید Xbox را برای ویندوز ۱۰ راه‌اندازی کرد. این اپلیکیشن که هم‌اکنون نیز از ویندوز ۱۱ پشتیبانی می‌کند، به زودی تنها اپلیکیشن رسمی مایکروسافت برای کنسول‌های Xbox خواهد بود.

در یک پست اخیر به‌روزرسانی شده در سایت پشتیبانی Xbox (منتشر شده توسط Game Rant)، مایکروسافت اعلام کرد: در تاریخ ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۳، اعلام کردیم که اپلیکیشن Xbox Console Companion بر روی ویندوز در تاریخ ۲۸ اوت ۲۰۲۳ منسوخ خواهد شد. اگر تحت تأثیر این تغییر قرار گرفته‌اید و به دنبال راه‌هایی برای ادامه ارتباط با بازی‌ها، سرویس‌ها و جوامع Xbox بر روی دستگاه ویندوزی خود هستید، اپلیکیشن Xbox برای ویندوز شما را به همه چیزهای مربوط به Xbox و بازی‌ها در دستگاه ویندوزی‌تان متصل نگه خواهد داشت.

با بازنشستگی اپلیکیشن Xbox Console Companion، کاربران ویندوز ۱۰ و ۱۱ به استفاده از اپلیکیشن Xbox هدایت می‌شوند. این اپلیکیشن به صاحبان کامپیوتر اجازه می‌دهد تا بازی‌های کامپیوتری را دانلود و اجرا کنند، بازی‌های کنسول Xbox را به صورت ریموت پلی روی شبکه محلی خود روی کامپیوترشان اجرا کنند، در صورت اشتراک در Xbox Game Pass Ultimate به Xbox Cloud Gaming دسترسی پیدا کنند و موارد دیگری را انجام دهند.

یک به‌روزرسانی اخیر در ماه می امکاناتی را اضافه کرد، مانند قابلیت مشاهده لیست دوستان Xbox و پنجره گفتگو در حالی که همچنان در حال بازی کردن در کامپیوتر خود هستید.

همچنین، نوار بازی Xbox داخلی برای ویندوز وجود دارد. این به بازیکنان کامپیوتری اجازه می‌دهد تا در حال بازی، عکس‌های صفحه نمایش یا فیلم‌های کوتاه را ضبط کنند، اطلاعاتی در مورد عملکرد کلی کامپیوتر خود بدست آورند و موارد دیگری را انجام دهند.

افراد با اشتیاق منتظرند ببینند اکنون که به زودی تنها اپلیکیشن رسمی برای پلتفرم ویندوز، Xbox خواهد بود، آیا مایکروسافت برنامه‌های به‌روزرسانی اساسی‌تری برای اپلیکیشن Xbox دارد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.