اپل هرآنچه در اپ استور بررسی می‌کنید را می‌داند!

اپل همیشه از حفظ حریم خصوصی به عنوان یک "اصل حقوق بشر" دفاع کرده است، در حالی که این شرکت هرگز از ایده داشتن تبلیغات در سیستم عامل خود استقبال نکرده‌است.ا

اپل همیشه از حفظ حریم خصوصی به عنوان یک “اصل حقوق بشر” دفاع کرده است، در حالی که این شرکت هرگز از ایده داشتن تبلیغات در سیستم عامل خود استقبال نکرده‌است.اپل حفظ حریم خصوصی

به گزارش تک ناک، از آنجایی که اپ استور اکنون شامل جایگاهی برای آگهی‌ها می‌شود، برخی از کاربران نگران نحوه تغییر سیاست‌های شرکت شده‌اند. برای شعله ورتر کردن این آتش، توسعه‌دهندگان عنوان کرده‌اند امکان این که که اپل بتواند همه برنامه‌هایی که در اپ استور بررسی می‌کنید را پیگیری کند، وجود دارد.اپل حفظ حریم خصوصی

دو توسعه‌دهنده و محقق امنیتی که خود را «Mysk» معرفی می‌کنند، نگرانی‌هایی مربوط به حریم خصوصی را در مورد دریافت بیشتر تبلیغات در اپ استور مطرح کرده‌اند. به طور خاص، توسعه دهندگان فاش کردند که iOS گزارش دقیقی از نحوه تعامل کاربران با اپ استور را برای اپل ارسال می کند.اپل حفظ حریم خصوصی

همانطور که در یک ویدیو نشان داده شده است، داده های موجود شامل جزئیاتی در مورد محل ضربه زدن کاربر روی صفحه است و این اطلاعات بافاصله از طریق یک فایل JSON به اپل ارسال می شود.

به گفته توسعه دهندگان، این شرکت از زمان انتشار نسخه iOS 14.6 در ماه می 2021، در حال ردیابی و پیگیری اقدامات کاربران در اپ استور بوده است. نکته جالب توجه ، طبق گفته خوزه آدورنو از BGR ، معرفی ویژگی App Tracking Transparency یک ماه قبل از آن با انتشار iOS 14.5 توسط شرکت است.

هیچ توضیح رسمی در مورد نحوه استفاده اپل از این داده ها وجود ندارد، اما به نظر می رسد که این شرکت همچنان در حال ردیابی کاربران در هنگام استفاده از اپ استور است. شایان ذکر است، از زمان شروع ارائه تبلیغات در اپ استور، توسعه دهندگان به برخی از آمارهای مربوط به عملکرد تبلیغات خود دسترسی دارند. بنابراین چنین داده هایی ممکن است با این موضوع مرتبط باشد.

اگرچه اپل ممکن است ادعا کند داده‌های جمع‌آوری‌شده با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته نمی‌شود، اما این موضوع کاملاً بحث برانگیز به نظر می‌رسد. زیرا اپل موانع بسیاری برای اشخاص ثالث، به منظور سخت کردن ردیابی کاربران iOS، ایجاد کرده است و بر تبلیغات پلتفرم‌هایی مانند گوگل و متا تأثیر گذاشته است.  طبق گفته Mysk، حتی زمانی که گزینه شخصی‌سازی تبلیغ خاموش باشد، داده های اپ استور به اپل ارسال می شود.

تغییرات اخیری که اپل در قسمت تبلیغات اپ استور ایجاد کرده است، باید نگرانی‌های بسیاری در مورد حریم خصوصی ایجاد کند. به نظر می رسد که برنامه اپ استور در نسخه iOS 14.6 با هر ضربه در برنامه، داده‌ای برای اپل ارسال می کند. این داده ها در یک درخواست ارسال می شود. (مصرف داده و شخصی سازی تبلیغات خاموش است)

تبلیغات در اپ استور

اپل ماه گذشته جایگاه تبلیغات جدیدی را به اپ استور معرفی کرد. در حالی که قبلاً توسعه‌دهندگان برنامه‌های خود را فقط در قسمت جستجوی اپ استور می توانستند تبلیغ کنند، اکنون به منظور تبلیغ برنامه‌های خود و نشان دادن آن در صفحات برنامه و در برگه Today نیز می توانند هزینه پرداخت کنند.

بلافاصله پس از در دسترس قرار گرفتن تبلیغات جدید، بسیاری از کاربران به دلیل نمایش محتوای نامربوط یا مشکوک از نظر اخلاقی، مانند برنامه‌های کازینو و دوست‌یابی از آنها انتقاد کردند. سپس این شرکت به طور موقت تبلیغات این برنامه ها را به حالت تعلیق درآورد، اما مشخص نیست در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

طبق شایعات، اپل قصد دارد در آینده تبلیغات بیشتری به کاربران خود ارائه دهد. در عین حال، این شرکت دسترسی به کاربران iOS را با تبلیغات برای رقبا دشوارتر می کند، که در نهایت می تواند منجر به تحقیقات جدید ضد انحصارگرایی آن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.