اپل فناوری Face ID را به مک می آورد

اپل، غول فناوری که با آیفون و آیپد خود جهان را متحول کرد، اکنون قصد ارائه Face ID در دستگاه‌های مک خود را دارد.

به گزارش تکناک، طبق یک پتنت امکان راهیابی این فناوری تشخیص چهره پیشرفته به اکوسیستم مک وجود دارد. این توسعه بسیار هیجان انگیز است، اما نباید انتظارات خود را بالا ببریم.

این پتنت با عنوان زیبای ” Light Recognition Module for Determining a User of a Computing Device (ماژول تشخیص نور برای تعیین کاربر یک دستگاه محاسباتی)” بر تعهد اپل به افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی در دستگاه های خود، به ویژه در عصر به طور فزاینده ای متکی بر مک در انجام کارهای شخصی و حساس بیشماری تأکید می کند. این پتنت در درجه اول به ادغام Face ID در مک‌بوک‌ها می‌پردازد و از فناوری نوآورانه تشخیص «الگوی نور» استفاده می‌کند.

بررسی ادغام FACE ID در دستگاه‌های مک توسط اپل

طبق سند این پتنت، به طور دقیق فرآیند پیچیده پرتاب و تشخیص نور ترسیم شده‌است و شامل یک ساطع کننده نور و یک آشکارساز مجهز به تشخیص الگوهای خاص است. اما اجرای این فناوری باید با محدودیت‌های دستگاه‌های براق و باریک اپل همخوانی داشته باشد. این پتنت بر نیاز به مکانیسم های احراز هویت فشرده و نازک، بدون افت دقت تاکید می کند.

در آیفون‌ها وجود ناچ به معنی حضور Face ID است. اکنون به نظر می رسد مک بوک ها نیز در حال آماده شدن برای دریافت Face ID باشند. در حال حاضر، ناچ مک بوک وب کم را در خود جای می‌دهد. با این حال، سنسورهای TrueDepth، از جمله دوربین مادون قرمز، دوربین معمولی، محافظ‌های نقطه، سنسورهای روشنایی و حسگرهای مجاورت، فضا را اشغال می کنند. اپل به طور پیوسته در تلاش است، دقیقاً مانند تبدیل ناچ آیفون به جزیره پویا، اندازه ناچ را کاهش دهد. این پتنت حتی اشکال مختلفی مانند دایره، بیضی یا اشکال چند ضلعی را برای پنهان کردن این اجزا در مک ها را بررسی می کند.

این پتنت عمدتاً بر روی لپ‌تاپ‌ها تمرکز دارد، و تصاویر ارائه شده در سند، ناچ دربرگیرنده Face ID را در یک شاسی به سبک iMac نشان می‌دهد. با این وجود، یادآوری این نکته ضروری است که ثبت پتنت، عرضه فوری محصول را تضمین نمی کند. اپل به طور مداوم فناوری های مختلف را بررسی می کند و ثبت اختراع تنها یکی از جنبه های فرآیند نوآوری آن است.

با توجه به اظهارات قبلی اپل در مورد گسترش Face ID به سایر دستگاه ها، این توسعه با مسیر آنها، دقیقاً مشابه تکاملTouch ID مطابقت دارد. با توجه به ویژگی‌های امنیتی قوی Face ID، اگر این فناوری راه خود را به مک‌ باز کند، بدون شک یک نقطه قوت فروش خواهد بود.

با این حال، مصرف کنندگان ممکن است نگرانی هایی در مورد افزایش قیمت بالقوه آن داشته باشند، زیرا دستگاه‌های مک در حال حاضر از دستگاه های برتر در نظر گرفته می شوند. در حال حاضر، حسگر بیومتریک اولیه در مک‌ها Touch ID است و در صفحه‌کلیدهای این برند وجود دارد. به نظر می رسد در آینده ترکیبی هیجان انگیز از امنیت و نوآوری برای کاربران مک به همراه داشته باشد.

مزایای Face ID در دستگاه‌های مک:

  • افزایش امنیت: Face ID یک روش احراز هویت بیومتریک بسیار امن است و جعل آن بسیار دشوار است. این امر باعث می‌شود مک‌ها در برابر دسترسی غیرمجاز ایمن‌تر شوند.
  • سهولت استفاده: از Face ID می‌توان برای ورود به سیستم‌های مک، خرید در اپ استور و مجوز پرداخت‌ها استفاده کرد. این کار استفاده از مک را آسان‌تر می کند.
  • بهبود تجربه کاربری: از Face ID می توان برای انجام طبیعی تر و شهودی وظایف در مک استفاده کرد. به عنوان مثال، کاربران می توانند از Face ID برای باز کردن قفل مک خود با یک نگاه یا تأیید پرداخت با لبخند استفاده کنند.

برخی از چالش های Face ID در دستگاه‌های مک:

  • هزینه: Face ID فناوری گران‌تری نسبت به Touch ID است. و می تواند به قیمت های بالاتر برای مک هایی دارای Face ID منجر شود.
  • اجرا: Face ID به سخت افزار تخصصی نیاز دارد و در حال حاضر در همه رایانه های اپل موجود نیست. این مسأله می تواند ارائه Face ID در مک های قدیمی تر را دشوار کند.
  • نگرانی های مربوط به حریم خصوصی: برخی از کاربران ممکن است در مورد پیامدهای حریم خصوصی Face ID نگران باشند. اپل باید ابتدا به منظور اطمینان از موفقیت Face ID در مک‌ها این نگرانی‌ها را برطرف کند.

به طور کلی، مزایای Face ID در مک ها بیشتر از چالش های آن است. Face ID یک روش امن، راحت و طبیعی برای احراز هویت کاربران در مک است. این احتمال وجود دارد که Face ID در آینده به یک ویژگی استاندارد در مک تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.