اپل واچ اولترا مناسب چه کسانی است؟

وقتی اولین بار اپل واچ اولترا را دیدیم، مطمئن نبودیم این ساعت هوشمند چگونه است و چه قابلیت هایی دارد.

به گزارش تکناک، ریل تبلیغاتی اپل کاوشگرانی را که در کوه های پوشیده از برف قدم می زدند، در صحراها می دویدند و در اعماق اقیانوس شیرجه می زدند، را نشان می داد.

این ساعت هوشمند اپل برای کاوشگران شجاع بود، که من(نویسنده مطلب) معتقدم تعداد کمی از خبرنگاران تکنولوژی که در مورد مدل‌های Ultra در تئاتر استیو جابز حضور داشتند، متعلق به این دسته بودند.

در واقع، می‌توانم بگویم که بیشتر افراد علاقه‌مند به فعالیت‌های بیرون از منزل به اندازه‌ای زیاد نیستند که به یک مورد با قاب تیتانیوم ۴۹ میلیمتری، لنز کریستال سافیر، مقاومت در برابر آب WR100 و گواهی EN13319 برای غواصی نیاز داشته باشند.

به همین دلیل است که در بررسی خود، ساعت را هدفمند نامیدم. هنوز هم به این نظر می‌رسم، اما پس از استفاده از اولترا در طول یک سال، هنوز دقیقاً مشخص نیست که مخاطب واقعی اولترا کیست.

اولترا کمی عجیب است زیرا به عنوان رقیبی برای گارمین معرفی شده است. (مطالبی که در تبلیغات گفته شد را ببینید.) اما همانطور که در بررسی ویدیویی عمیق خودمان کشف کردیم، این چیزی نیست که واقعاً است. ویژگی‌های ایمنی برای پیاده‌روی در کوهستان همیشه به خوبی کار نمی‌کردند و به عنوان یک ساعت غواصی، در امور اساسی کارآمد بود اما محدودیت‌هایی برای موارد استفاده فنی‌تر داشت. Garmin، Coros یا Polar در وهله اول یک ساعت چندرشته‌ای و در وهله دوم یک ساعت هوشمند هستند. اولترا برعکس است. به همین دلیل، ویژگی‌های تناسب اندام آن بهترین گزینه برای ماجراجویان پاره‌وقت و جنگجویان آخر هفته هستند.

این یک مسئله بد نیست. خودم را در این دسته قرار می‌دهم! اما به طور شخصی، از بین همه افرادی که در طول سال گذشته نظرخواهی کردم، افرادی که باید برای آن الترا باشند، احساس نیاز به آن ندارند. افرادی که احساس نیاز می‌کنند، معمولاً افرادی هستند که در زمینه فناوری آگاه هستند و از عدم وجود ویژگی‌های هوشمند در Garmins  و سایر ساعت‌های چندرشته ناراضی هستند. من مطمئن نیستم تعداد دقیق افرادی که واقعاً در این دسته قرار دارند چقدر است. به طور شخصی، در چند ماهی که در یک باشگاه ورزشی شرکت کردم، ده‌ها Garmins و ساعت‌های هوشمند عادی اپل دیدم، اما هیچ‌کدام اولترا نداشتند. وقتی از آنها پرسیدم چرا، بیشتر مردم گفتند نیازی به آن ندارند.

پس، اگر ما تمام این حرف‌های “این برای ماجراجویان است” را کنار بگذاریم، می‌توان گفت که اولترا برای افرادی است که به عمر باتری چند روزه نیاز دارند

با تجربه خودم دریافتم که افرادی که بیشترین شکایت را درباره باتری ساعت اپل دارند، افرادی هستند که به ساعت اپل علاقه ندارند. این افراد در ایمیل‌ها، نظرات و پیام‌های مستقیم به من گفته‌اند که آنچه که آنها می‌خواهند فقط یک ردیاب تناسب اندام ساده است که قبلاً وجود داشته است یا اینکه گارمین یا فیتبیت آنها کاملاً کفایت می‌کند. البته به طرف مقابل، هر بار که من به این نکته اشاره کرده‌ام که عمر باتری ساعت اپل بهتر نیست، کاربران فعال ساعت اپل با داستان‌هایی از برنامه‌ریزی دقیق شارژ خودشان مرا مجذوب می‌کنند و این را مهمتر از آنچه دیگران ادعا می‌کنند نمی‌بینند.

آنها نکته ای را مطرح کرده‌اند. سال‌ها، من به شارژ کردن روزانه ساعت اپل عادت کرده بودم. من یک روال مشخص داشتم و هرگز نگران تمام شدن باتری نمی‌شدم. عجیب است که وجود اینکه اولترا دو تا سه روز باتری دارد، به این معنی است که در سال گذشته بیشتر از چهار سال قبل، بارها اعلان کمبود باتری ناخواسته دریافت کرده‌ام. همیشه به شارژ چند روزه اهمیت می‌دادم، اما اکنون می‌پرسم وقتی عادت به شارژ کردن دارید چقدر ضروری است. من شارژرهای اپل واچ خود را گم نمی کنم، اما تعداد شارژرهای Garmin را بیشتر از حد توانم جا انداخته ام. بیشتر به این دلیل که من به ندرت به آنها نیاز دارم.

به راستی، تقریباً به شارژ کردن اولترا خودم برای نیم ساعت قبل از خواب هر شب بازگشته‌ام و در سفرها یا در روزهایی که به طور خاص طولانی هستند، به عمر باتری بیشتری اعتماد می‌کنم.

پس، آیا اولترا برای اولین خریداران است؟ این مسئله سخت است زیرا بسیاری از ویژگی‌های منحصر به فرد اولترا که آن را از سایر ساعت‌های معمولی که شامل ویژگی‌های ورزشی و فعالیت‌های خارج از منزل است جدا می‌کند. مواردی مانند GPS دو فرکانسی، دکمه عمل، حسگر دمای آب اضافی، قابلیت غواصی و سایر ویژگی‌های آن مانند سایر امکانات جدید ساعت‌های Garmin است که به نظرم اکثر علاقمندان به گجت این ویژگی‌ها را استفاده نمی‌کنند مگر اینکه به طور تصادفی هم نوع فعالیت‌های خارج از منزل هم باشند. و باز هم، افرادی که تجربه شخصی من را دارند، معمولاً عاشقان Garmin هستند. علاوه بر این، watchOS 9 اکثر ویژگی‌های ورزشی اولترا را به ساعت‌های معمولی نیز می‌آورد. این شامل مواردی مانند تشخیص تمرین، تمرینات سفارشی، برنامه قطب نما جدید و معیارهای پیشرفته دویدن در watchOS 9 است.

اگر بخواهم صادق باشم ، آنقدر که مطمئن نیستم بتوانم به ساعت‌های سری معمولی برگردم، زیرا 99 درصد مواقع، در برآوردن نیازهای روزانه من بهتر عمل کرده است. من برای یک نیمه ماراتن با آن تمرین کرده ام و به خوبی به من خدمت کرد. علیرغم این واقعیت که من با آن ملایم نبوده ام، واقعا هیچ خط و خشی روی آن نیست من برای دیدن آنها باید واقعاً چشمک بزنم. من قدردانی می کنم که چگونه صفحه نمایش بزرگتر خوانایی را بهبود می بخشد و از اینکه بدنه بزرگتر 49 میلی متری هنوز هم به لطف مواد تیتانیوم نسبتاً سبک است شگفت زده شده ام. اما به جز راه‌اندازی تمرینات از طریق دکمه عمل، از آن به همان شکلی استفاده می‌کنم که از یک ساعت اپل معمولی استفاده می‌کنم.

Ultra برای کسی است که آن را می خواهد

تنها شکایت واقعی من این است که، مانند سایر ساعت‌های محکم، طراحی اولترا به شدت مردانه است. در طول یک سال، هنوز زن دیگری را که خبرنگار تکنولوژی نبوده باشد و ساعت را در محیط خارج از منزل استفاده کند، ندیده ام. دلیلش را می‌فهمم. مواردی وجود دارد که من ترجیح داده‌ام آن را در خانه بگذارم زیرا هیچ بند شخص ثالثی نمی‌تواند آن را با لباس من در یک رویداد رسمی هماهنگ کند. (منظورم این است که آیا سعی کرده‌اید یک اکشن دکمه نارنجی را با یک سارافون پاستلی برای عروسی ترکیب کنید؟ این دشوار است!) با این حال، این یک قدم بسیار دور است که بگوییم این ساعت برای زنان نیست. به هر حال، زنان یکپارچه نیستند. من یک زن هستم و در طول سال گذشته با خوشحالی از اولترا استفاده کرده‌ام.

در پایان روز، تنها پاسخ واقعی که من دارم این است که اولترا برای هر کسی است که آن را می‌خواهد و مبلغ ۸۰۰ دلار را دارد. این یک پاسخ ناقص است! من هم خوشحال نیستم! اما هنگام ورود به رویداد “Wonderlust” اپل، همچنین در حال حیرت هستم که اپل چه کاری می‌تواند انجام دهد تا اولترا ۲ به طور چشمگیری بهتر شود. آیا باتری آن را کمی بیشتر می‌کند؟ آیا آن را سبک‌تر می‌کند؟ سریع‌تر؟ آیا طراحی جنسیتی نامشخص‌تری دارد؟ آیا دکمه اکشن کمتر ‌نارنجی‌است ؟ سخت است بگویم، زیرا معمولاً شما یک چیز را بر اساس آنچه مخاطب هدف می‌خواهد بهبود می‌بخشید و من هنوز سعی می‌کنم فهمیدن مخاطبانی که به آن نیاز دارند را حل کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.