اپل واچ مجهز به دوربین می‌شود

اپل در اوایل این ماه یک پتنت جدید در دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا (USPTO) با عنوان “Watch Having A Release Mechanism” ثبت کرده است.

به گزارش تکناک، طبق توضیحات این پتنت (US-11571048-B1) کاربران اپل واچ امکان دسترسی به دوربینی در پایین دستگاه را خواهند داشت.

این پتنت یک بند ساعت ویژه با قابلیت باز شدن سریع را پیشنهاد می کند و به کاربر اجازه جداسازی راحت آن از بند و استفاده از دوربین پشت را می‌دهد.

پس از اتمام کار کاربر با دوربین، وی می تواند با قراردادن دوباره ساعت در پایه بند و قفل آن، از آن استفاده کند. این سیستم دوربین اپل واچ بسیار متفاوت از سیستم پتنت ثبت شده اپل در ژوئن 2019 (US-10331083-B1) است. پتنت پیشین شامل یک سنسور نوری قابل انعطاف بود و در انتهای بند اپل واچ می‌گرفت و تنظیم حسگر نوری به سمت سوژه عکس یا ویدیو با خم شدن بند صورت می‌گرفت.

طبق اشارات توضیحات پتنت، ساعت با استفاده از یک اتصال ضامن مانند یا آهنربایی به منظور جداسازی آسان، به قسمت نوار اتصال بند متصل می شود. این عملکرد به محفظه ساعت اجازه جدا‌شدن آسان بدون نیازی به جداسازی کامل بند ساعت از مچ دست را می‌دهد.

Samsung Gear 2، نیز دارای یک دوربین 1.9 مگاپیکسلی است و صاحبان ساعت را تحت تأثیر قرار نداده‌است. سامسونگ هنوز دوربینی به هیچ یک از ساعت های بعدی خود اضافه نکرده است.

ساعت‌های اپل، با استفاده از یک نوع لوازم جانبی به نام Wristcam با جایگزینی بند اپل واچ سری 3 تا سری 8، مدل های SE و اولترا امکان استفاده از دو دوربین تعبیه‌شده در آن را دارند. یک دوربین برای گرفتن سلفی رو به کاربر است و دوربین دیگر به سمت جهان است.

مانند دیگر پتنت‌های ثبت شده، هیچ تضمینی برای ارائه این فناوری تایید شده توسط USPTO وجود ندارد. با این حال، برای افراد امیدوار به ارائه دوربین یکپارچه در اپل واچ، این پتنت نشان‌دهنده تلاش اپل برای محقق شدن این موضوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.