اکثر افراد مسن با اختلال ذهنی هنوز رانندگی می کنند

بر اساس مطالعه ای که توسط Michigan Medicine در تگزاس انجام شد، اکثر افراد مسن با اختلال ذهنی علیرغم نگرانی های موجود و با وجود این مشکل، بازهم به رانندگی ادامه می دهند.

به گزارش تکناک، در مطالعه انجام شده در این مورد، بیش از 600 بزرگسال بالای 65 سال در شهرستان نویس در تگزاس مورد بررسی قرار گرفتند. همه آنها معیارهایی داشتند که نشان دهنده احتمال اختلالات ذهنی بود.

این تحقیق نشان داد که 61.4 درصد از این افراد دارای اختلال ذهنی با وجود مشکل خود، هنوز رانندگی می کردند. علاوه بر این، حدود یک سوم از تمام مراقبان چنین افرادی، نگرانی خود را در مورد توانایی های رانندگی افراد مبتلا به اختلالات ذهنی ابراز کردند. یافته های این مطالعه در مجله American Geriatrics Society منتشر شده است.

بینش محقق

دکتر لوئیس بی. مورگنسترن، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: اگر این اختلالات ذهنی خفیف باشد، مشکلی در رانندگی کردن این افراد وجود ندارد. اما این قاعده برای همه صدق نمی کند.

بیماران و مراقبان آنها باید این مسائل را با پزشکان در میان بگذارند و ارزیابی های رانندگی را برای اطمینان از ایمنی بیمار، در نظر بگیرند.

شرایط ذهنی و رانندگی

تخمین زده می شود که از هر 9 آمریکایی 65 ساله و بالاتر، یک نفر که در مجموع حدود 6.7 میلیون نفر است، بیماری آلزایمر دارند. میلیون ها نفر دیگر به زوال عقل مرتبط هستند.

این شرایط می تواند مهارت های عصب روانشناختی و بینایی ضروری برای رانندگی ایمن را به خطر بیندازد. یک بررسی در سال 2017 از خطر تصادف وسایل نقلیه موتوری نشان داد که زوال عقل اثرات متوسط تا بزرگی بر اختلالات رانندگی دارد و افراد مبتلا به زوال عقل در مقایسه با افرادی که این بیماری را ندارند، بیشتر احتمال رد شدن در تست های جاده‌ای را دارند.

شیوع رانندگی و نگرانی های مراقبین

این مطالعه در ابتدا با هدف مقایسه شیوع رانندگی در میان بزرگسالان لاتین و غیر لاتین مسن انجام شد. در هر صورت تفاوت معنی داری بین این دو گروه مشاهده نشد. با این حال، محققان متوجه شدند که هر چه فردی دارای اختلالات ذهنی بیشتری باشد، احتمال کمتری دارد که رانندگی کند.

فقط بیش از 35 درصد از مراقبان در مورد توانایی فرد بیمار در رانندگی ایمن ابراز نگرانی کردند. این نگرانی ها همچنان ادامه داشت، حتی اگر بسیاری از شرکت کنندگان در مطالعه به طور داوطلبانه رانندگی خود را محدود کرده بودند و از شرایط خطرناک مانند هوای شب یا هوای بارانی اجتناب می کردند.

اهمیت مکالمات اولیه

بحث در مورد قابلیت های رانندگی افراد مسن با اختلال ذهنی، چالش برانگیز است. این بحث اغلب مملو از نگرانی در مورد از دست دادن استقلال و شرمساری احتمالی است. علاوه بر این، هرگونه مشکل ناشی از رانندگی می تواند بار کاری مراقب بیمار را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.