معرفی سدان الکتریکی BMW i5

شرکت BMW مجموعه متنوعی از خودروهای لوکس، SUV و موتور سیکلت را ارائه می دهد که فناوری پیشرفته را با طراحی های زیبا ترکیب می کند.

به گزارش تکناک، این خودروساز با آغاز رسمی تولید BMW i5  الکتریکی، گام دیگری در تعهد خود به آینده ای پاک تر و سبزتر برداشته است.

BMW i5 یک سدان سایز متوسط تمام الکتریکی است که فاصله بین مدل های i4 و i7 را در خط تولید برقی بی‌ام‌و پر می کند. i5 که قرار است اواخر امسال راهی جاده ها شود، در حال حاضر هیجانی را در بین علاقه مندان به خودروهای دوستدار محیط زیست ایجاد می کند.

BMW i5 که در کارخانه دینگولفینگ گروه بی‌ام‌و، بزرگترین سایت تولید اروپایی این خودروساز، تولید شده است، دارای فناوری پیشرفته و عملکرد چشمگیر می باشد. مدل پایه، i5 eDrive40، با دیفرانسیل عقب عرضه می شود و برد تخمینی 270 تا 295 مایل را ارائه می دهد. 340 اسب بخار قدرت آن شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت 5.7 ثانیه را ارائه می دهد که هم کارایی و هم لذت رانندگی را فراهم می کند.

این خودروساز با آغاز رسمی تولید BMW i5  الکتریکی، گام دیگری در تعهد خود به آینده ای پاک تر و سبزتر برداشته است.

برای کسانی که به دنبال تجربه هیجان انگیزتری هستند، i5 M60 با قیمت اولیه 84100 دلار در دسترس است. این مدل چهار چرخ متحرک با داشتن یک موتور قدرتمند با قدرت 601 اسب بخار، می تواند در عرض 3.7 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد. در حالی که برد آن در محدوده تخمینی بین 240 تا 256 مایل اندکی کاهش می‌یابد، بی‌شک مشخصات ارائه شده ارزش این کاهش برد را دارد.

در داخل i5، سرنشینان با مجموعه ای از ویژگی های پیشرفته برخورد می کنند. سیستم اطلاعات سرگرمی در یک صفحه نمایش لمسی عظیم 14.9 اینچی ارائه می شود، همچنین یک کیلومتر شمار دیجیتال 12.3 اینچی، یک تجربه رانندگی یکپارچه و آینده نگر را ارائه می دهد.

بی‌ام‌و با استفاده از playbook تسلا، به مالکان اجازه می‌دهد به سرویس‌های استریم دسترسی داشته باشند و حتی زمانی که خودرو پارک شده است، بازی‌های ویدیویی انجام دهند.

ایمنی نیز یکی از دغدغه‌های اصلی است و i5 به آخرین نرم‌افزار بی‌ام‌و (OS 8.5) مجهز شده است که یک بسته کمک راننده پیشرفته به نام Driving Assistance Professional را پشتیبانی می‌کند. همانطور که بی‌ام‌و همچنان مرزهای جابجایی با نیروی الکتریسیته را جابجا می کند، i5 بدون شک نشانه ای از دستاورد های بزرگ تری در دنیای خودروهای الکتریکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.