اگر پشتکار خالص ندارید، دست از کار بکشید!

در مصاحبه ای در سال 1995 از استیو جابز، یکی از بنیانگذاران فقید اپل، این سوال پرسیده شد: عوامل موفقیت برای جوانان امروز چیست؟ او گفت: من متقاعد شده‌ام که حدود نیمی از چیزی که کارآفرینان موفق را از کارآفرینان غیرموفق جدا می‌کند، پشتکار خالص است.

28 سال پیش، استیو جابز گفت آنچه افراد موفق را از دیگران جدا می کند به یک کلمه ساده خلاصه می شود. اگر نمی‌توانید این کیفیت را در خود و تیمتان ارتقا دهید، بهتر است دست از تلاش کردن بردارید.

به گزارش تکناک،در مصاحبه ای در سال 1995 از استیو جابز، یکی از بنیانگذاران فقید اپل، این سوال پرسیده شد: عوامل موفقیت برای جوانان امروز چیست؟ او گفت: من متقاعد شده‌ام که حدود نیمی از چیزی که کارآفرینان موفق را از کارآفرینان غیرموفق جدا می‌کند، پشتکار خالص است.
استقامت، این یک سرنخ بزرگ در سفر خود جابز به عنوان یک رهبر و کارآفرین تا آن نقطه بود. وجه اشتراک جابز با بهترین کارآفرین‌ها این است: او تعهدی تزلزل ناپذیر برای پیگیری هدفی با سرسختی داشت که کاملاً الهام بخش بود.
حتی زمانی که جابز در چند سال آخر زندگی خود با سرطان مبارزه می کرد، فهمید که استقامت در مجموعه‌ای با داشتن هدف و ندای درونی به دست می‌آید؛ این چیزی است که او را تا آخر نگه داشت، تا زمانی که بدنش دیگر از نظر فیزیکی قادر به تحمل کردن نبود.
بیرون کشیدن ندای درونی هزینه بردار است. او هشدار داد: اگر خانواده دارید و در روزهای اولیه یک شرکت هستید، نمی توانم تصور کنم که چگونه می‌توان این کار را انجام داد. این کاری است که برای مدت هفت روز درهفته و تقریباً روزی 18 ساعت کار روزانه را می‌طلبد. تا مادامی که اشتیاق زیادی درمورد آن نداشته باشید، دوام نخواهید آورد. تسلیم خواهید شد.
موتوری که استقامت را به حرکت در می آورد
کلمه کلیدی در آخرین نقل قول جابز برای عبور شما از آن روزهای 18 ساعته، اشتیاق است. در غیر این صورت، استقامت شما اغلب با نیات نادرست منحرف می‌شود. اشتیاق موتوری است که پشتکار را برای فکر کردن به ایده‌های بزرگ، حل مشکلات بزرگ و تبدیل جهان به مکانی بهتر به کار می‌اندازد. اگر اشتیاقی نباشد، پشتکاری نخواهد بود. شما می توانید تلاش کنید، اما بدون اشتیاق، سرسختی شما از بین می‌رود زیرا قلب شما در آن نیست.
جابز کاملاً فهمیده بود که پشتکار یک تکاور تنها نیست؛ به یک تیم نیاز دارد. او در احاطه کردن خود با بااستعدادترین و باهوش‌ترین افراد برای پشتکار داشتن در کنار هم، توانمند بود. هنگامی که جابز مکینتاش را در جلسه سهامداران اپل در سال 1984 ارائه کرد، همه افراد حاضر در سالن را به یاد می‌آورد که آن را پنج دقیقه تشویق کردند. او بعداً آن تجربه در مصاحبه ای با یک مجله به اشتراک گذاشت وگفت: انگار هیچ یک از ما نمی‌توانستیم باور کنیم که واقعاً آن را تمام کرده ایم و همه شروع به گریه کردند.
استقامت تا انتها و در نهایت دیدن ثمره زحماتتان لذتی بی‌نظیر دارد. به یاد داشته باشید، وظیفه شما به عنوان یک رهبر این است که هر کاری که لازم است برای ایجاد ارزش و تاثیر، خدمت به دیگران و تبدیل جهان به مکانی بهتر انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.