ایده جدید اپل برای افزایش دوام گوشی های آیفون

گوشی‌های هوشمند در طول سال‌ها باریک‌تر شده‌اند و در مدل‌های گران‌تر حتی از مواد خاصی به منظور ارتقا حس ممتاز آنها استفاده شده‌است.

به گزارش تکناک، این دستگاه ها بسیار مستعد خراش و فرورفتگی هستند، و آیفون اپل یکی از این موارد است. حال یک پتنت جدید حاکی از تلاش این شرکت برای ارتقا دوام گوشی‌های خود است.

این غول کوپرتینویی اخیراً یک پتنت جدید USPTO با عنوان “Spatial Composites” ثبت کرده است. این پتنت اساساً در مورد استفاده از فرآیند جدیدی از جاسازی موادی مانند سرامیک و فلز در بدنه گوشی هوشمند توسط سازنده آن صحبت می کند. این امر به مقاومت بیشتر پوسته دستگاه در برابر خراش کمک و آن را قادر به تحمل ضربات بیشتری می کند. علاوه بر این، این مواد را می‌توان در اندازه‌های مختلف به یکدیگر متصل و به آن در جلوگیری از ایجاد فرورفتگی نیز کمک کرد.

با این مواد مقاوم تر و فرآیند تعبیه آن، اپل اساسا می تواند آیفون خود را از نظر ساختاری قوی تر کند. این مسأله موجب ارتقا مقاومت کلی دستگاه‌ها‌ی آن در عین حفظ انعطاف پذیری آنها با تغییر چگالی می‌شود. به بیان ساده، بدنه دستگاه‌ها ممکن است در گوشه ها به منظور مقاومت بهتر در برابر فرورفتگی و خراش سخت‌تر باشد. یعنی این برند در نقاط مختلف محافظت بهتری ارائه خواهد داد.

طبق توضیحات پتنت، این فرآیند برای دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند، ساعت، تبلت، لپ تاپ، نوت بوک، دستگاه های پخش موسیقی و غیره قابل استفاده خواهد بود. بنابراین ممکن است به زودی شاهد تغییر بزرگی در استفاده از مواد در طراحی محصولات اپل برای دوام بیشتر گجت های آن باشیم. در حال حاضر این هنوز فقط یک پتنت است و احتمالاً سالها طول می کشد تا وارد بازار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.