ایلان ماسک برای بازگشت دونالد ترامپ به توییتر تردید دارد

ایلان ماسک هنوز از بازگشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به توییتر، پلتفرمی که اخیراً به قیمت 44 میلیارد دلار خریده است، اطمینان ندارد.

ایلان ماسک هنوز از بازگشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به توییتر، پلتفرمی که اخیراً به قیمت 44 میلیارد دلار خریده است، اطمینان ندارد.

به گزارش تکناک، ماسک روز جمعه در توییتی اعلام کرد حساب‌های اخیر مسدود شده‌ی کتی گریفین کمدین، جردن پیترسون چهره دانشگاهی جنجالی و اکانت The Babylon Bee، وب‌سایت طنز راست‌گرا، بازگردانده شده‌اند اما درمورد اکانت ترامپ، تصمیمی گرفته نشده است.

این موضوع، تا حدی موضع‌گیری معکوس ماسک را آشکار کرد. در ماه می، او به فایننشال تایمز گفت ممکن است ممنوعیت همیشگی حساب رئیس جمهور سابق را با احمقانه و اشتباه خواندن تصمیم اولیه توییتر بردارد.

ماسک گفت که این ممنوعیت، در نهایت منجر به قطع صدای دونالد ترامپ نشد، زیرا وی پس از این ممنوعیت ارتباطات خود را به Truth Social، شرکت رسانه اجتماعی شبیه به توییتر خود منتقل کرد. ماسک گفت بهتر است یک تالار گفتگوی واحد با امکان بحث همه وجود داشته باشد و ممنوعیت های دائمی باید برای حساب های اسپم و ربات ها در نظر گرفته شود.

digikala

توییتر ترامپ را پس از شورش 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره آمریکا با اشاره به “خطر تحریک بیشتر خشونت” از سایت خود حذف کرد و در تصمیم گیری خود به توییت های ارسال شده در 8 ژانویه 2021 اشاره کرد. در یکی از این موارد، ترامپ گفته بود در مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شرکت نخواهد کرد، و توئیتر گفت از آن می‌توان به عنوان دعوتی از طرفداران ترامپ برای حمله به این مراسم تعبیر شود.اما در ادامه پس از تصاحب ماسک، ترامپ گفت که به توییتر بازنخواهد گشت.

ماسک همچنین در توییت‌های بعدی روز جمعه گفت که اجازه نخواهد داد، الکس جونزبک، نظریه‌پرداز توطئه، پس از ممنوعیت در سال 2018 وارد این پلتفرم شود.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.