ایلان ماسک برای ترک تسلا آماده می‌شود!

ایلان ماسک که تقریباً ده سال پیش در توییتی در مورد دستاورد‌های تسلا در آینده وعده داده بود، در حال فروش سهام خود مشاهده شد‌ه است.

ایلان ماسک که تقریباً ده سال پیش در توییتی در مورد دستاورد‌های تسلا در آینده وعده داده بود، در حال فروش سهام خود مشاهده شد‌ه است.

به گزارش تکناک،گفته شده  ایلان ماسک طی هفته گذشته بیش از 3.5 میلیارد دلار سهام خود را فروخته است.

ایلان ماسک پس از خرید توییتر، از آن زمان تمام تمرکز خود را به این رسانه اجتماعی معطوف کرده است و حرکات غیرمنتظره ای در تسلا انجام داده‌است.

بر اساس تحلیل فوربس از داده های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، ماسک 22 میلیون سهم تسلا را در یک هفته فروخته است.

قسمت بیشتر ثروت ماسک شامل حدود ۲۵ درصد از سهام او از این شرکت می‌شود. با این حال، باید به خاطر داشت ماسک از فروش هر سهم تسلا سودی نمی برد و برای وام هایی که دریافت کرده است، 25 درصد از سهم تجارت به عنوان وثیقه استفاده می‌شود.

فروش سهام این میلیاردر سرشناس موضوع بحث سرمایه گذاران بوده است. ماسک یک بار عنوان کرد: سرمایه‌گذاری من اولین مورد ورودی و آخرین خروجی خواهد بود. موردی که او فراموش کرد در جلسه سالانه سهامداران تسلا به آن اشاره کند.

هدف ماسک در تسلا هنوز مشخص نیست. بر اساس شایعه ای منتشر شده در روزهای اخیر ، ایلان ماسک از سمت خود به عنوان مدیرعامل تسلا کنار خواهد رفت. بر اساس گزارش ها، تام ژو شیائوتنگ، مدیر تسلا چین، مدیرعامل جدید کل تجارت خواهد بود.

طبق شایعات، او در حال حاضر مدیر تسلا چین است و مدیرعامل این شرکت خواهد شد. تام ژو شیائوتنگ، از سال 2014 کارمند تسلا چین و به خاطر پیشگامی در ایجاد شبکه شارژ سوپرشارژر تسلا در چین مشهور است. به نظر می‌رسد او با ماسک برای جایگاه مدیر عامل رقابت می کند.

شیائوتنگ پس از پیوستن به این شرکت در سال 2014، به سرعت به سمت معاونت جهانی پیش از ریاست تسلا چین ارتقا یافت. علاوه بر این، او اخیراً مسئول عملیات مراکز خدمات تسلا در چین و تأسیسات گیگا شانگهای نیز بوده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.