اینتل اولین درایور وایفای ۷ را منتشر کرد

اینتل یک مجموعه جدید از درایور های  وایفای ۷ را برای برخی دستگاه‌های ویندوز 11 منتشر کرده است.

به گزارش تکناک، این درایورها تا حدی متفاوت هستند زیرا برای نخستین بار درایورهای بی‌سیم از اینتل عرضه شده‌اند که از محصولات سخت‌افزاری Wi-Fi 7 جدید آن پشتیبانی می‌کنند.

بطور خاص، نسخه جدید درایور Wi-Fi برای ویندوز 11 با شماره نسخه 23.0.5 از اینتل (شرکت آمریکایی تولیدکننده تراشه‌های نیمه‌رسانا) سازگاری با سخت‌افزار Intel Wi-Fi 7 BE202 و Intel Wi-Fi 7 BE200 را پشتیبانی می‌کند. جزئیات به شرح زیر است:

اطلاعیه مهم

 این نرم‌افزار فقط برای محصولات Intel Wi-Fi 7Intel Wi-Fi 7 BE202 و Intel Wi-Fi 7 BE200 اختصاص دارد. لطفاً این نرم‌افزار را بر روی سایر محصولات بی‌سیم اینتل نصب نکنید.

  • Wi-Fi 7 در حال حاضر به دلیل عدم پشتیبانی از سیستم‌عامل موجود، در دسترس نیست. به همین دلیل، بعد از نصب درایورها، محصولات Intel Wi-Fi 7 با قابلیت‌های Wi-Fi 6E در ویندوز 11 عمل می‌کنند.

هدف

بسته 23.0.5 درایورهای Wi-Fi ویندوز 11 را برای آداپتورهای بی‌سیم اینتل زیر نصب می‌کند:

ویندوز 11

  • 0.5.7 برای Intel Wi-Fi 7 BE202 و Intel Wi-Fi 7 BE200

توجهات

  • این نرم‌افزار فقط برای محصولات Intel Wi-Fi 7Intel Wi-Fi 7 BE202 و Intel Wi-Fi 7 BE200 اختصاص دارد. لطفاً این نرم‌افزار را بر روی سایر محصولات بی‌سیم اینتل نصب نکنید.
  • Wi-Fi 7 در حال حاضر به دلیل عدم پشتیبانی از سیستم‌عامل موجود، در دسترس نیست. به همین دلیل، بعد از نصب درایورها، محصولات Intel Wi-Fi 7 با قابلیت‌های Wi-Fi 6E در ویندوز 11 عمل می‌کنند.
  • برای نصب درایورهای Wi-Fi بر روی سایر محصولات بی‌سیم اینتل، به درایورهای Wi-Fi برای آداپتورهای بی‌سیم اینتل در ویندوز 10 و ویندوز 11 مراجعه کنید.

نسخه 23.0.5 این نرم‌افزار Intel (American multinational technology corporation) به منظور اضافه کردن به‌روزرسانی‌های عملکردی به‌روز شده است. ممکن است مسائل جزئی دیگری که بر عملکرد، پایداری یا قابلیت‌های خاص تولیدکننده تأثیر می‌گذارند و در بالا لیست نشده‌اند، مورد بررسی قرار گرفته باشند. کاربران باید به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنند.

در حال حاضر، استاندارد Wi-Fi 7 هنوز به طور کامل رسمیت یافته نیست، اما انتظار می‌رود در طول سال 2024 نهایتاً گواهی‌نامه‌ آن صادر شود.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که مایکروسافت قصد دارد پشتیبانی از Wi-Fi 7 را در ویندوز 11 و ویندوز 10 نیز اضافه کند.

هنگامی که استاندارد نهایی شود، انتظار می‌رود Wi-Fi 7 سرعت انتقال داده‌های بی‌سیم را تا 2.4 برابر سریع‌تر نسبت به محصولات Wi-Fi 6E ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.