اینستاگرام می گوید Threads محل انتشار اخبار نیست

اگر حرفهای اخیر رئیس اینستاگرام، آدام موسری، صحت داشته باشد، برنامه جدید اینستاگرام به نام Threads آماده چالش واقعی با X ایلان ماسک نیست.

به گزارش تکناک،موسری در پاسخ به یک نوشته درباره موقعیت تردز در مورد اخبار جدی، توضیح داد که شرکت قصد ندارد انتشار اخبار را در پلتفرم خود “تقویت” کند.

موقعیت او تا حدودی قابل پیش‌بینی بوده است، اما این مسئله برای آنهایی که به دنبال جایگزینی برای X هستند، ناامیدکننده است. در متا، هر دو اینستاگرام و فیسبوک در طول سال‌ها روابط دشواری با منتشرکنندگان خبر داشته‌اند و با اخبار جعلی، عناوین زردو اتهامات تبعیض سیاسی مبارزه کرده‌اند.

با وجود اشتباهات گذشته، برنامه تردز که متعلق به متا است، پتانسیل جذب کاربران X که از تغییرات ناراضی هستند را دارد، ماسک در حال ساخت این پلتفرم است، از جمله آخرین به‌روزرسانی که به‌طور عجیبی عناوین اخبار را حذف کرد تا از خروج کاربران X از برنامه جلوگیری کند.

اما اگر Threads به دلیل ترس از تبدیل شدن به شبکه‌ای با گرایش منفی مانند توییتر در پذیرش اخبار مردد باشد، هرگز نمی‌تواند به عنوان جایگزین توییتر 1:1 عمل کند.

موسری در یک رویداد تولید کنندگان محتوای اینستاگرام در هفته گذشته، رویکرد اینستاگرام را درباره خبرها توضیح داد و گفت: “ما می خواهیم به طور کلی خالقان محتوا  را توانمند کنیم. ما سعی می کنیم زیاد به اخبار متمایل نشویم. ما ضد اخبار نیستیم”، او  توضیح داد که خبرها همیشه در اینستاگرام حضور خواهند داشت. “اما از آنجایی که برای مدت طولانی در فیس‌بوک کار کرده‌ایم و به شدت به آن تکیه کرده‌ایم، می‌خواهیم واقعاً مراقب باشیم که بیش از حد وعده ندهیم و کم عمل کنیم.”

سپس او این احساسات را در یک نوشته درباره Threads (social networking site owned by Meta Platforms) و در مورد برنامه‌های آن برای مقابله – یا بهتر بگوییم، عدم مقابله – با خبرها تکرار کرد.

موسری نوشت: ما ضد اخبار نیستیم اخبار به وضوح در حال حاضر در Threads وجود دارد. مردم می توانند اخبار را به اشتراک بگذارند. مردم می توانند حساب هایی را که اخبار را به اشتراک می گذارند دنبال کنند.  ما هم مانع هیچکدام نخواهیم شد. اما، ما همچنین قصد نداریم اخبار را در پلتفرم تقویت کنیم. انجام این کار با توجه به بلوغ پلتفرم، جنبه های منفی بیش از حد امیدوار کننده و مخاطرات بسیار خطرناکی خواهد داشت.

اگرچه می‌توان گفت که Threads ممکن است برای داشتن رویکرد قوی درباره چگونگی مدیریت خبرها و نیازمندی‌های مربوط به نظم‌دهی در این زمینه، خیلی جدید باشد، اما نیاز به جایگزینی برای X در مواجهه با افزایش اطلاعات نادرست درباره جنگ اسرائیل و حماس بیشتر و نیازمندتر شده است. به همین دلیل، تعدادی از خبرنگاران در طول این هفته به Threads رفتند تا خود را معرفی کنند و دنبال‌کننده‌های خود را بسازند. در یک پست همه گیر، خبرنگاران خود را به کاربران Threads معرفی کردند و دیگران را نیز به همین کار تشویق کردند.

اما اگر موقعیت Threads این باشد که اخبار را “تقویت” نکند، به عنوان جایگزین X کار نخواهد کرد. اخبار و اطلاعات به روز مهمترین عنصر X هستند و تکثیر آن‌ها یک فرمول سخت است که ساده تکرار نمی‌شود. Threads حتی دارای فرصتی برای این کار بود و به نظر می‌رسد این فرصتی است که نمی‌خواهد از آن بهره‌برداری کند.

علاوه بر این، Mosseri اشتباه می‌کند که می‌گوید Threads در راه خبر قرار نمی‌گیرد – به گزارش واشنگتن پست، شرکت در حال حاضر تعدادی از عبارات جستجو را که ارزش خبری دارند، از جمله “کووید”، مسدود کرده است.

بدون تمرکز بر خبرها، سوال برای Threads این است که چگونه می‌تواند بر ماموریت خود برای ایجاد یک مکان برای بحث در مقیاس بزرگ عمل کند.

مارک زاکربرگ، در یک مصاحبه اخیر با Verge، اشاره کرد که اجتناب Threads از خبرها در واقع می‌تواند راه حلی باشد.

او خاطرنشان کرد که طراحان توییتر احتمالاً برنامه‌ای را نمی‌خواهند که باعث ایجاد احساس بد در مردم شود، اما این برنامه “کاملاً منفی و انتقادی بودن را بسیار قوی نشان می دهد”.

او گفت: “فکر می کنم آنها می خواستند حداکثر نوع بحث شدیدی داشته باشند، درست است؟ که من فکر می کنم که نوعی احساس عاطفی ایجاد می کند.” زاکربرگ اضافه کرد: “من همیشه فکر می‌کردم که می‌توانید یک تجربه بحث ایجاد کنید که خیلی منفی یا سمی نباشد. من فکر می کنم با انجام این کار، در واقع برای بسیاری از مردم قابل دسترس تر خواهد بود.”

به طور ساده‌تر، به جای ایجاد گفتگوها درباره رویدادهای خبری و ایجاد بحث‌ها، Threads می‌خواهد “یک جایگاه بحث مثبت و دوستانه” باشد، همانطور که زاکربرگ اشاره کرد.

اما یک مکان دوستانه برای گفتگو می تواند به معنای مکانی کسل کننده نیز باشد. این چیزی است که X، با همه ایراداتش موفق بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.