اینتل در آلمان کارخانه های جدید می سازد

شرکت اینتل در تلاش است با سرمایه گذاری 33 میلیارد دلاری در آلمان و 25 میلیارد دلاری  درفلسطین اشغالی، کارخانه های جدید احداث کند.

به گزارش تکناک،، اینتل قصد دارد بیش از 30 میلیارد یورو (33 میلیارد دلار) در شهر ماگدبورگ آلمان سرمایه‌گذاری کند. این معامله شامل توافق برای دریافت 10 میلیارد یورو (10.91 میلیارد دلار) یارانه دولتی برای ساخت کارخانه نیز شده است و در روز دوشنبه رسماً امضا شده است. علاوه بر ساخت کارخانه چیپ جدید در آلمان، اینتل به گزارش دیگری از رویترز نیز ، یک کارخانه جدید در فلسطین اشغالی احداث خواهد کرد.

سایت اینتل در نزدیکی شهر ماگدبورگ آلمان حداقل دو کارخانه خواهد داشت که هزینه آن‌ها بیش از ۳۰ میلیارد یورو خواهد بود، اما کل سرمایه‌گذاری در این مجموعه هنوز تعیین نشده است.

به گفته اینتل، کارخانه های اولیه برای ساخت چیپ ها از “فناوری پیشرفته تری نسبت به قبل” استفاده خواهند کرد. در عین حال، شرکت فناوری اطلاعات اعلام نکرده است که به کدام نود اشاره دارد، اما بیان کرده است که تکنولوژی به دوره‌ی Angstrom تعلق دارد، که به معنی فرایندهای پیشرفته 18A، 20A و یا دیگر فرآیندهای پیچیده است.

اینتل در ماه نوامبر 2022 زمین مورد نیاز برای پروژه جدید خود را خریداری کرد. پس از تصویب بسته تشویقی توسط کمیسیون اروپا، انتظار می‌رود که واحد اولیه تأسیسات در چار تا پنج سال آینده عملیات خود را آغاز کند. با توجه به زمانبندی، انتظار داریم که کارخانه جدید در نیمه دوم دهه فعلی عملیات خود را آغاز کند.

علاوه بر ساخت یک سایت کاملاً جدید در آلمان، اینتل همچنین قصد دارد کارخانه خود را در Kiryat Gat، سرزمین های اشغالی گسترش دهد.

پیش بینی می‌شود که کارخانه Kiryat Gat در سال 2027 به بهره‌برداری برسد و حداقل تا سال 2035 ادامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.