اینستاگرام برای تبلت ها رابط کاربری معرفی کرد

اینستاگرام سرانجام به درخواست های پرشمار کاربران جواب داد و یک طرح رابط کاربری برای تبلت، در نظر گرفته است.

به گزارش تکناک، البته ذکر این نکته ضروری است که این طرح خیلی فراگیر نیست و فعلا تنها شامل سری گلکسی Z Fold سامسونگ می شود.

 اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی در جهان است، اما مدت‌هاست که رابط کاربری برای تبلت‌ها و دیگر نمایشگرهای بزرگ‌تر را از دست داده است. این در نهایت در حال تغییر است، اما ظاهر جدید اینستاگرام با صفحه نمایش بزرگ فقط در دستگاه های Galaxy Z Fold قابل رویت است.

اینستاگرام برای اندروید که در چند هفته گذشته منتشر شد، رابط کاربری جدیدی را برای نمایشگرهای بزرگ انتخاب می‌کند که برای بهره‌گیری از صفحه نمایش اضافی در تبلت‌ها و گوشی های تاشو بهتر است.

طرح جدید، استوری‌ها را در بالای رابط کاربری قرار می‌دهد و فید را به دو طرف صفحه گسترش می‌دهد، در حالی که مطمئن می‌شود که ریل‌ها با نوارهای سیاه برای پر کردن فضا، با نسبت ابعاد ثابت نگه‌داشته می‌شوند.

تغییر اصلی آن است که برنامه از نوار کناری برای مسیریابی استفاده می‌کند. در حالی که Instagram معمولاً دکمه‌های خانه، جستجو، پست جدید، ریل و پروفایل شما را در نوار پایین نشان می‌دهد، رابط کاربری نوار کناری جدید، اعلان‌ها و پیام‌های مستقیم را به آن لیست اضافه می‌کند.

طرح جدید بر روی گلکسی Z Fold 5 (و در نتیجه سایر مدل‌های سری Fold) بهتر از قبل به نظر می‌رسد، اما به کندی در حال انتشار است.

این به‌روزرسانی در عرض چند روز پس از اعلام گلکسی Fold 5 سامسونگ نمایان شد، اما به نظر می‌رسد به صورت حساب به حساب عرضه می‌شود. در آزمایش دو تا از حساب‌ها، تنها یکی رابط کاربری را نشان می‌دهد و با تغییر به حساب دیگر، آن را حذف می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد این رابط کاربری جدید، انحصاری سری گلکسی Z Fold است، زیرا در گوشی‌های پیکسل فولد گوگل و چیز دیگری نمایان نمی‌شود. خوشبختانه به نظر می‌رسد که این رابط کاربری جدید، فقط مختص گلکسی Fold 5 نیست.

گوگل برای پشتیبانی بهتر از صفحات بزرگ در بین تعداد روزافزونی از گوشی‌های تاشو و بازگشت تبلت‌های اندروید تلاش کرده است و خوشبختانه دید Instagram در این راه خوب است. همچنین با توجه به اعتراض مداوم برای رابط بهینه سازی شده برای آیپاد برای Instagram ، بسیار طعنه آمیز است که ابتدا این بهینه سازی را در اندروید دریافت کنید. به نظر می‌رسد این رابط کاربری به خوبی به تبلت‌ها منتقل می‌شود، اما مشخص نیست که آیا اینستاگرام هرگز به آن دست خواهد یافت یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.