مشکلات ادامه دار کاربران آی‌پد اپل برای دسترسی به اینستاگرام

اینستاگرام، شبکه اجتماعی متعلق به متا همچنان به آیفون محدود است و هیچ نشانه ای از برنامه آیپد در افق آن وجود ندارد.

به گزارش تکناک، این موضوع موجب ناامیدی کاربران آی‌پد شده است و آنها ترجیح می‌دهند اپلیکیشنی برای دسترسی به این شبکه اجتماعی داشته باشند، زیرا مجموعه‌ای از ویژگی‌های کامل آن در نسخه وب در دسترس نیست.

از زمان عرضه iPadOS 16، برخی از کاربران اینستاگرام که به نسخه آیفون این برنامه در آی‌پد خود دسترسی دارند، متوجه عدم کارکرد مناسب این برنامه بر روی صفحه نمایش آی‌پد خود شده‌اند و هنگام پست استوری، مشاهده محتوای کامل تصاویر، دسترسی به نظرسنجی ها و موارد دیگر دچار مشکل می‌شوند.

فیل از مخاطبان MacRumors تصاویر نشان‌دهنده این مشکل را به اشتراک گذاشته است. در آیپد پرو 12.9 اینچی، هیچ دکمه ای برای ارسال استوری در برنامه وجود ندارد و رابط کاربری آن در پایین صفحه کار نمی‌کند.

متن استوری دیگران بسته به چیدمان تصویر حذف می‌شود، و خطاهای گرافیکی در عناصر تعاملی مانند نظرسنجی و کادرهای متن وجود دارد.

شکایات متعدد دیگری در تالارهای گفتمان MacRumors و Reddit در مورد مشکلات نمایش در نسخه آیفون برنامه اینستاگرام مورد استفاده در آی‌پد هنگام اجرای iPadOS 16 وجود دارد و برخی از آنها مربوط به زمان آزمایش نسخه بتا نرم‌افزار است.

اینستاگرام در همه مدل‌های آی‌پد دچار مشکل نشده‌است و به‌نظر می‌رسد این مشکل به آی‌پد پرو بزرگ‌تر 12.9 اینچی محدود می‌شود، اما برای دارندگان آی‌پد مواجهه با این مشکلات، یک وضعیت بسیار آزاردهنده‌ است. اینستاگرام به صراحت اعلام کرده است یک برنامه ‌آی‌پد به‌دلیل اقلیت درخواست  برای آن در اولویت قرار ندارد.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام اوایل سال جاری گفت: گروه بزرگی برای اولویت قرار دادن عرضه آن وجود ندارد، اگرچه او گفت شرکت به ارائه یک اپلیکیشن اینستاگرام در آینده امید دارد. با توجه به عدم اولویت آی‌پد، برطرف کردن مشکلات نمایش برخی از دارندگان آی‌پد با اپلیکیشن آیفون اینستاگرام مشخص نیست. اما به نظر می‌رسد در نهایت اینستاگرام به این اصلاح تن خواهد داد.

تا زمانی که اینستاگرام این مشکل را در اپلیکیشن  برای آیپد برطرف نکند، راه حلی برای آن وجود ندارد، اما برخی از کاربران توانسته اند با رفتن به Settings > Display > Display & Brightness > Display Zoom و انتخاب گزینه برای متن بزرگتر، مشکل را برطرف کنند. نسخه وب نیز یک جایگزین برای آن است و اینستاگرام از طریق هر مرورگری در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.