این ابزار گوگل محافظ شما در برابر فیشینگ است

در چند روز گذشته، گوگل به شدت به تبلیغ Enhanced Safe Browsing  در برنامه جیمیل پرداخته است.

به گزارش تکناک، دریافت «محافظت اضافی در برابر فیشینگ» که دقیقاً بالای صندوق ورودی شما در اندروید و وب ظاهر می‌شود، مزیت اصلی کاربران جیمیل است.

در این پیام آمده است:« Safe Browsing را روشن کنید تا محافظت بیشتری در برابر ایمیل‌های خطرناک دریافت کنید».

این پیام را در روز جمعه برای اولین بار دیدیم و شاهد انتشار گسترده ای آن هستیم. گوگل از ویژگی‌های زیر برای Enhanced Safe Browsing خود در تبلیغات استفاده کرده است:

  • اسکن امنیتی بی درنگ برای هشدار دادن یا مسدود کردن وب سایت‌ها، دانلودها و افزونه‌های خطرناک ارائه می دهد.
  • توانایی گوگل در شناسایی و محافظت در برابر فیشینگ و نرم‌افزارهای مخرب برای شما و همه افراد در وب بهبود یافته است.
  • به شما حفاظت بهتری در برابر لینک‌های خطرناک در برنامه‌های گوگل ارائه می‌دهد.

گوگل، امروز در خبرهای امنیتی دیگر اعلام کرد که “70 درصد از حساب‌های گوگل، متعلق به افرادی است که به صورت منظم از محصولات ما استفاده می‌کنند، به‌صورت خودکار از احراز هویت دو مرحله‌ای بهره‌مند می‌شوند که هویت آنها را در هنگام شناسایی ورود مشکوک تأیید می‌کند.” این شرکت به انتشار گسترده‌تر پسوردهای امن نیز نگاه دارد.

Enhanced Safe Browsing چیست؟

Enhanced Safe Browsing، سه سال پیش در کروم معرفی شد. نسخه استاندارد و غیر پیشرفته با بررسی URL سایت هایی که بازدید می کنید در برابر یک لیست محلی که هر 30 دقیقه بارگیری و یا رفرش می شود (از سال 2020) کار می کند. این لیست توسط بسیاری از برنامه‌ها و مرورگرهای دیگر نیز استفاده می‌شود.

گوگل  Enhanced Safe Browsing را به دلیل اینکه “سایت‌های فیشینگ پیشرفته” از دوره بروزرسانی گذشته بودند، ایجاد کرده است. ” URL های غیرمعمول” به صورت بی درنگ برای تشخیص اینکه آیا قرار است به یک سایت فیشینگ دسترسی پیدا کنید یا خیر، و کروم نیز “نمونه کوچک از صفحات و دانلودهای مشکوک” را ارسال می‌کند. همچنین Gmail، Google Drive و دیگر برنامه‌هایی که به آنها وارد شده‌اید، در جمع‌آوری داده‌ها به این مرورگر کمک می‌کنند.

بعدا، Enhanced Safe Browsing برای ارائه اخطار در مورد افزونه‌های کروم، انجام تجزیه و تحلیل عمیق فایل، استفاده از مدل‌های ML گسترش یافت و اکنون در Chrome برای iOS نیز در دسترس است.

نحوه فعال کردن Enhanced Safe Browsing

اگر اعلان جیمیل را مشاهده کردید، شما را به این صفحه می برد تا آن را فعال کنید: myaccount.google.com/account-enhanced-safe-browsing.

در تنظیمات کروم نیز قابل دسترسی است:

chrome://settings/security

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.