این خودروی الکتریکی سبک به راحتی بازیافت می شود

شرکت سوئدی Luvly یک خودروی الکتریکی سبکی با نام O تولید کرده که بدنه ای قابل مونتاژ و بازیافت شدنی دارد.

به گزارش تکناک، در حالی که خودروهای برقی ممکن است جایگزین سبزتری برای خودروهای بنزینی در جاده ها باشند، تولید و توزیع آنها هنوز آنقدرها دوستدار محیط زیست نیست. استارت‌آپ سوئدی Luvly با وسیله نقلیه شهری سبک O که  قابلیت مونتاژ دارد و بازیافت شدنی است سعی بر تغییر این وضعیت دارد.

Luvly O مانند یک تکه مبلمان Ikea توسط کاربر مونتاژ نمی شود. در عوض، برنامه‌ها بر این است که خودرو (motor car : motorized road vehicle designed to carry one to eight people rather than primarily goods) به صورت بسته‌بندی از یک کارخانه تولید اصلی ارسال شود و سپس توسط کارگران در کارخانه‌های کوچکتر در مناطقی که O در آنجا عرضه می‌شود، مونتاژ شود. این ترتیب باید انتشار گازهای گلخانه ای و هزینه های حمل و نقل را تا حد زیادی کاهش دهد، زیرا باعث می شود تعداد بیشتری از وسایل نقلیه در یک زمان حمل شوند.

O توسط یواخیم نوردوال که قبلاً رئیس طراحی شرکت سوئدی ابر خودرو کونیگزگ بود، طراحی شد.

به این ترتیب، آن چیزی را که Luvly آن را فناوری مسابقه‌ای با فرمول آهسته می‌نامد، در خود جای داده است.

این فناوری شامل یک پوسته ایمنی مقاوم اما سبک وزن است که از یک ماده کامپوزیت ساندویچی نامشخص ساخته شده است.

مواد بدنه نیازی به رنگ یا سایر عملیات سطحی ندارند و کاملاً قابل بازیافت هستند. علاوه بر این، خودرو به گونه ای طراحی شده است که اجزای مختلف آن را می توان به راحتی در صورت نیاز تعویض کرد.

طبق گزارش‌ها، وزن کل خودرو بدون احتساب دو بسته باتری لیتیومی قابل جابجایی کمتر از 400 کیلوگرم  است. این بسته ها در یک زمان مورد استفاده قرار نمی گیرند، بنابراین درحالی که یکی از آنها در خانه یا محل کار در حال شارژ شدن است دیگری مورد استفاده قرار می گیرد.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد موتور منتشر نشده است، اما ادعا می شود که O دارای حداکثر سرعت 90 کیلومتر در ساعت است و برد آن به 100 کیلومتر می رسد. این خودرو دو نفره است و فضای صندوق عقب آن 267 لیتر است. در مجموع، Luvly ادعا می کند که در مقایسه با خودروهای الکتریکی معمولی، مصرف انرژی برای تولید، حمل و نقل و توزیع وسیله نقلیه تولیدی این شرکت باید تا 80 درصد کمتر باشد.

به ما گفته شده است که O در نهایت با قیمتی در حدود 10000 یورو (10554 دلار آمریکا) به فروش خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.