خداحافظی کاربران واتساپ با احراز هویت پیامکی

کاربران واتساپ در اندروید می توانند با احراز هویت  پیامکی دو مرحله ای ناامن و آزاردهنده خداحافظی کنند.

به گزارش تکناک، این شرکت اعلام کرد که قابلیت استفاده از کلید عبور بدون رمز را برای تمامی کاربران اندروید عرضه می‌کند. این گزینه امنیتی جدید به کاربران واتساپ اجازه می‌دهد از تشخیص چهره، اثر انگشت یا رمز عبور، با پیروی از راهبرد گوگل که در هفته گذشته به کاربران خود پیشنهاد ساخت کلیدهای عبور، برای بازکردن و دسترسی به حساب کاربری خود را داد استفاده کنند.

کلیدهای عبور قبلاً توسط واتساپ در کانال بتا آزمایش شده بود، اما اکنون به کاربران عادی این برنامه در اندروید می‌رسد. ما با متا درباره سازگاری با iOS تماس گرفتیم و در حال حاضر هیچ خبری از پشتیبانی از کلیدهای عبور WhatsApp (Meta Platforms-owned mobile instant messenger and social media service) در آیفون‌ها وجود ندارد، اما پشتیبانی از اندروید در طی هفته‌ها و ماه‌های آینده عرضه خواهد شد.

با افزودن پشتیبانی از کلید عبور واتس اپ، این یک گام کوچک در مسیری است که هرگز نیازی به حفظ کردن گذرواژه‌ای که به طور بالقوه ممکن است در صورت نقض داده به سرقت برود یا توسط فیشینگ در معرض خطر قرار گیرد، نیست. این به معنای این نیست که بیش از ۲ میلیارد کاربر واتساپ در برابر تمام تهدیدات دیجیتال کاملاً محافظت شده‌اند، اما باید به افرادی که قبلاً عادت‌های خوبی در استفاده از رمز عبور داشته‌اند و همچنین به افرادی که هنوز رمز عبور خود را به “۱۲۳۴۵” تنظیم می‌کنند، کمک کند تا مسائل راحت‌تر و امن‌تر شود.

کلیدهای عبور واتساپ چیست؟

کلیدهای عبور می‌توانند رمزهای عبور سنتی را با روش‌های احراز هویت دستگاه خود جایگزین کنند. به این ترتیب، شما می‌توانید با فعال کردن Face ID در آیفون، حسگر اثر انگشت گوشی اندرویدی خود یا با استفاده از ویندوز Hello در یک کامپیوتر، وارد Gmail، PayPal یا iCloud شوید.

با استفاده از تکنولوژی وب‌احراز هویت WebAuthn، هنگام ایجاد یک کلید عبور، دو کلید متفاوت تولید می‌شود: یکی در سرویس یا وبسایتی که حساب شما در آنجا است ذخیره می‌شود و یک کلید خصوصی در دستگاهی که برای تأیید هویت خود استفاده می‌کنید، ذخیره می‌شود.

سوال اینجا است که درصورت ذخیره کلیدهای عبور در دستگاه شما ، اگر دستگاه شما خراب یا گم شود چه اتفاقی می‌افتد؟ از آنجایی که کلیدهای عبور در چندین دستگاه کار می‌کنند، ممکن است یک نسخه پشتیبان در دسترس داشته باشید. بسیاری از سرویس‌هایی که از کلیدهای عبور پشتیبانی می‌کنند نیز به شماره تلفن یا آدرس ایمیل شما یا در صورت داشتن کلید امنیتی سخت‌افزاری احراز هویت می‌شوند.

والت‌های رمز عبور اپل و گوگل در حال حاضر از کلیدهای عبور پشتیبانی می‌کنند و همچنین مدیران رمز عبور مانند 1Password و Dashlane این قابلیت را دارند. 1Password همچنین یک فهرست آنلاین ایجاد کرده است که خدماتی را که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از کلیدهای عبور وارد شوند، لیست کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.