این داروی فشار خون باعث طول عمر می‌شود

محققان کشف کرده اند که داروی فشار خون ریلمنیدین می تواند طول عمر را افزایش دهد و روند پیری را آهسته کند.

به گزارش تکناک، یافته های تحقیقات جدید که در 20 ژانویه در مجله Aging Cell منتشر شد، نشان می دهد که حیوانات تحت درمان با داروی فشار خون ریلمنیدین، که در حال حاضر برای درمان فشار خون بالا (فشار خون بالا) استفاده می شود، در سنین جوانی و بالاتر، با تقلید از اثرات رژیم کنترل کالری، طول عمرشان افزایش پیدا می کند و علائم حیاتی آن ها نیز بهبود می یابد. ریلمنیدین که یک داروی نسخه ای است، با نام های تجاری آلبارل، هایپریوم، ایتریوم و تناکسوم نیز به بازار عرضه می شود.

همچنین آنها نشان دادند که طول عمر و طول درمان با داروی ریلمنیدین در کرم گرد C. elegans توسط گیرنده I1-imidazoline nish-1 ترکیب می شود و این گیرنده را به عنوان یک هدف بالقوه برای طول عمر شناسایی می کند.

برخلاف سایر داروهایی که قبلاً برای این منظور توسط محققان مورد مطالعه قرار گرفته بود، داروی ضد فشار خون خوراکی ریلمنیدین که به طور گسترده تجویز می‌شود،در آینده پتانسیل استفاده های گسترده تری برای انسان دارد، زیرا عوارض جانبی آن کم و نادر است.

تا به امروز، رژیم غذایی با کنترل کالری به عنوان قوی ترین مداخله ضد پیری در نظر گرفته شده است که باعث افزایش طول عمر در بین همه گونه های حیات می شود. با این حال، مطالعات مربوط به محدودیت کالری در انسان نتایج و عوارض جانبی متفاوتی داشته است، به این معنی که یافتن داروهایی مانند ریلمنیدین که می تواند مزایای محدودیت کالری را تقلید کند، معقول ترین استراتژی ضد پیری در انسان ها است.

پروفسور ژائو پدرو ماگالهیس ، که اکنون در دانشگاه بیرمنگام مستقر است و این تحقیق را رهبری می‌کرد، گفت: با افزایش جهانی جمعیت سالخورده ، مزایای به تاخیر انداختن پیری، حتی اگر خیلی کم باشند، بسیار مهم هستند. استفاده مجدد از داروهایی که قادر به افزایش طول عمر هستند، دارای پتانسیل فوق العاده وسیعی در علوم انسانی است. برای اولین بار، ما توانستیم در حیوانات نشان دهیم که ریلمنیدین می تواند طول عمر را افزایش دهد. ما اکنون مشتاقیم تا بررسی کنیم که آیا ریلمنیدین ممکن است کاربردهای بالینی دیگری داشته باشد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.