قفل بیومتریک به نسخه اندروید کروم آمد

گوگل، ویژگی قفل بیومتریک تب incognito جدید را به عنوان بخشی از 5 نکته خود برای امنیت بیشتر در استفاده از کروم معرفی کرد

گوگل در حال افزودن ویژگی‌های جدیدی به مرورگر کروم موبایل خود است، برخی از این ویژگی‌ها برگرفته از نسخه دسکتاپ، و برخی به‌صورت منحصربه‌فرد در تلفن‌ها ارائه می‌شوند.

به گزارش تکناک، یکی از جدیدترین ویژگی‌ها افزونه امنیتی و حریم خصوصی آن برای قفل کردن تبincognito  هنگام خروج از کروم برای اندروید است. این ویژگی در حال عرضه است.

به گفته گوگل، هنگام بازگشت به تب incognito در  کروم اندروید ، می‌توان مانند iOS، از یک قفل بیومتریک استفاده کرد. در اندروید، این گزینه اغلب با شناسایی اثر انگشت قبل از بازکردن یک تب مخفی incognito اتفاق می‌افتد.

نحوه تنظیم اثر انگشت برای تب incognito در نسخه اندروید مرورگر کروم

  1. روی سه نقطه در بالای مرورگر کروم در اندروید بزنید.
  2. روی منوی Settings بزنید.
  3. Privacy & Security را انتخاب کنید.
  4. گزینه «Lock incognito Tabs when you close Chrome» را روشن کنید.

به این ترتیب، هرکس بخواهد تب incognito پیشین را دوباره باز کند، ابتدا باید با روش شناسایی بیومتریک از پیش تعیین شده در اندروید احراز هویت شود.

گوگل، ویژگی قفل بیومتریک تب incognito جدید را به عنوان بخشی از 5 نکته خود برای امنیت بیشتر در استفاده از کروم معرفی کرد. همچنین از دیگر نکات این فرایند استفاده از Google Password Manager در iOS، اندروید و دسکتاپ است. و در صورت همگام‌سازی ذخیره گذرواژه‌های خود با یک حساب گوگل، می‌توان از رمزهای عبور ذخیره‌شده خود در نسخه تلفن و دسکتاپ کروم خود و همچنین در برنامه‌های اندروید و iOS استفاده کرد.

یکی دیگر از نکات امنیتی و حریم خصوصی جدید گوگل، علاوه بر حذف ردپای کامل در مرورگر کروم خود مانند سابقه بازدید از سایت، کوکی ها و حافظه، فراهم کردن امکان کنترل بسیار دقیق تر آنها است.

با این ویژگی امکان حذف کامل داده‌های مرور یا تنها حذف داده‌های مربوط به یک بازه زمانی خاص حساس وجود دارد. همچنین می‌توان تک تک موارد مانند وب‌سایت‌های بازدید شده یا ورودی‌های خودکار را نیز حذف کرد. از این ویژگی می‌توان به سادگی با تایپ مستقیم «clear browsing data » در نوار آدرس کروم، به جای جستجو آن در تنظیمات کروم، استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.