این دوچرخه گران‌قیمت بدنه ای از آلومینیوم دارد

یک شرکت آمریکایی دوچرخه ای جدید با نام Hypocrite gravel طراحی کرده که از یک بدنه آلومینیومی با تکنیک ریخته گری ماسه پر فشار ساخته شده است

به گزارش تکناک، وقتی صحبت از دوچرخه‌های گران‌قیمت و با کارایی بالا می‌شود، بیشتر مردم به موادی مانند فیبر کربن و تیتانیوم توجه می‌کنند. با این حال، به لطف تکنیکی که در ساخت دوچرخه Hypocrite gravel به کار رفته است، آلومینیوم نیز می تواند کاملاً مناسب باشد.

Hypocrite gravel هیپوکریت که توسط سازنده آمریکایی Heavy Bikes ساخته شده است، اخیراً در نمایشگاه دوچرخه های دست ساز MADE در پورتلند، اورگان مورد توجه بسیاری قرار گرفت. بدنه یکپارچه هر دوچرخه با استفاده از فرایند پاسکال شرکت شریک با نام Foundry Casting Systems به صورت سفارشی ساخته شده است.

این فرآیند به نوبه خود از تکنیکی به نام ریخته‌گری ماسه ای استفاده می‌کند که در آن فلز مذاب در قالبی از ماسه و یک عامل پیوند مانند خاک رس ریخته می‌شود.

در این مورد، سپس یک گاز بی اثر به قالب بدنه دوچرخه که با فرایند چاپ سه بعدی ساخته شده است پمپ می شود و فشار مثبت 150 psi (10 بار) ایجاد می کند. این فشار باعث مذاب شدن آلومینیوم A356 به تمام گوشه ها و شکاف های بیرونی قالب می شود و مرکز آن خالی می ماند. پس از خنک شدن و سخت شدن آلومینیوم، قالب با چکش باز می شود تا بدنه خارج شود.

سپس آن بدنه دوچرخه تحت عملیات حرارتی T6 قرار می گیرد و ماشین کاری می شود. در نهایت یک دو شاخ Enve، پایه صندلی و فرمان به همراه قطعاتی مانند چرخ‌های مخصوص Emporia GC3 Pro و پیشرانه SRAM XX Eagle با شیفترهای بی‌سیم RED eTap AXS اضافه شده‌اند.

نکته مثبت این روش چه چیزی است؟

چارلی موری مدیرعامل Heavy Bikes، ، به ما می‌گوید که فرآیند پاسکال در مقایسه با ریخته‌گری‌های آلومینیومی سنتی، منجر به قطعاتی با چگالی بالاتر و تخلخل کمتر می‌شود. این امر استحکام کششی فلز را افزایش می‌دهد، به این معنی که بدنه می‌تواند دیوارهای نازک‌تر و سبک‌تری را در خود جای دهد که به اندازه قاب‌های آلومینیومی سنتی استحکام دارند.

البته چون بدنه به صورت یک تکه ریخته گری می شود، هیچ یک از آن جوش های زشت اتصال لوله وجود ندارد.

دوچرخه کامل موجود 23 پوند (10.4 کیلوگرم) وزن دارد، اگرچه امیدواریم این رقم پس از بهینه سازی فرآیند ماشینکاری به 21 پوند (9.5 کیلوگرم) کاهش یابد. این شرکت در حال حاضر در حال دریافت سفارشات است و امیدوار است تا پایان سال تولید خود را آغاز کند.

با این حال، اگر شما می خواهید یک Hypocrite داشته باشید، انتظار داشته باشید که حداقل 16000 دلار آمریکا بپردازید. توجه داشته باشید، این قیمت شامل یک دوچرخه پیش تولید حرفه ای به همراه برش های قاب و حکاکی های سفارشی می شود.

موری می گوید: این دوچرخه ها قطعات هنری قابل سوار شدن هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.