این ربات استاد انجام کارهای ظریف است

شرکت چینی Flexiv اولین ربات موازی با نیروی کنترل شده به نام Moonlight را برای کاربردهایی مانند بستن پیچ ها، صیقل کاری اجسام و حمل بارهای دقیق، ساخته است. 

به گزارش تکناک، این ربات توانایی منحصربه‌فردی برای اندازه‌گیری دقیق نیروها تا 0.1 نیوتن دارد و حتی می‌تواند اجسام ظریف با صحت و دقت بسیار بالا را حمل کند.

به گفته سازنده آن، ربات جدید می تواند وظایفی را انجام دهد که معمولاً به بازوهای روباتی معمولی نیاز دارند، در حالی که چابکی و سرعت یک ربات موازی را حفظ می کند.

هائو جیانگ، مدیر توسعه محصول Flexiv، گفت: Moonlight ترکیبی از ربات‌های سری Rizon ما با ربات های موازی اثبات شده در صنعت است.

ما دیدیم که در برخی از برنامه های خاص، مشتریان به یک راه حل رباتیک قدرتمند و مقرون به صرفه نیاز داشتند که کنترل نیرو بسیار دقیق را با سازگاری ترکیب می کند، بنابراین این چیزی است که ما ساختیم. با افزایش سرعت و دقت بیشتر، Moonlight با حفظ ظرفیت چند منظوره، راندمان تولید را افزایش می دهد.

digikala

این ربات می تواند بارهای 12 کیلوگرمی را در سرعت های پایین و بارهای تا 7 کیلوگرم را با سرعت 1.5 متر بر ثانیه تحمل کند.

ربات Moonlight با الزامات ایمنی Pld مطابقت دارد، از ارتباطات EtherCat پشتیبانی می کند و دارای استاندارد IP65 است. این ربات در کاربردهای عملیات سطحی مانند پرداخت، سنگ زنی، سوهان کاری و سنباده زنی ماهر است.

این ربات از آنجایی که می تواند در هر زاویه ای کار کند، برای کارهای ظریف مانند قرار دادن پیچ در بردهای PCB بدون آسیب رساندن به برد نیز مناسب است.

گیره رباتیک

ربات Moonlight را می توان با یک گیره رباتیک Flexiv تجهیز کرد که به گفته شرکت سازنده می تواند تقریباً هر وسیله ای را بدون توجه به شکل یا بافت سطح آن بلند کند. بر اساس گزارش Drives & Controls، این گیره Grav نامیده می‌شود و هدف آن کاهش تعداد دفعات نیاز به تعویض ابزارهای انتهای بازو است.

Flexiv در سال 2016 از دانشگاه استنفورد شروع شد و امروز دارای دفتر مرکزی در چین، ایالات متحده، تایوان و سنگاپور است و در مجموع حدود 300 نفر نیرو دارد.روبات Moonlight قرار است در سه ماهه سوم سال 2023 عرضه شود.

در دسامبر 2021، مهندسان دانشگاه ملی سنگاپور از فناوری “لمس نرم” خود که یک سیستم رباتیک هیبریدی قابل تنظیم مجدد که از دست انسان الهام گرفته شده بود، رونمایی کردند. از آنجایی که گیره بسیار سازگار بود، می‌توانست طیف وسیعی از اشیاء مختلف، از چیزهای کوچک، نرم و ظریف تا بزرگ، سنگین و حجیم را در دست بگیرد و کنترل کند.

علاوه بر این، شرکت ها حتی سعی کرده اند ربات هایی اختراع کنند که حس لامسه را درک کنند. هدف این است که ربات ها در کارهای روزانه ماهرتر شود.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.