این ربات توانایی‌های یک سگ واقعی را دارد

شرکت Unitree Robotics در چین اقدام به پیش فروش سگ های رباتیک Unitree Go2 کرده‌ است که با تجهیزات GPT بسیار شبیه به سگ های واقعی عمل می کند.

به گزارش تکناک، سگ‌های رباتیک امروزی به صورت گسترده توسط شرکت‌های بزرگی مانند Boston Dynamics و Unitree تولید می‌شوند و به راحتی در دسترس عموم قرار گرفته‌اند. اکنون می‌توانید یک سگ رباتیک را سفارش داده و تا ماه اکتبر آن را درب منزل خود داشته باشید.

عده‌ای از مردم این سگ‌های رباتیک را وارد مسابقاتی با سگ‌های واقعی کرده‌اند، اما متأسفانه نتوانسته‌اند در مقابل سگ‌های زنده برنده شوند. به هر حال، سگ‌های رباتیک نیز در صنایع سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند و وظایفی از جمله بازرسی قطارها و تعمیرات را انجام می‌دهند.

اگرچه طراحی و بدنه فلزی این سگ‌های رباتیک به خاطر فیلم‌های علمی تخیلی که سگ‌های رباتیک در آن‌ها دست به کارهای ترسناکی می‌زنند، ما را یاد آن‌ها می‌اندازد، اما این سگ‌های رباتیک انقلابی در صنعت ربات‌های چهارپا در سطح مصرف‌کننده خواهند داشت.

شرکت Unitree Robotics در چین به تازگی آخرین محصول خود را که دارای هوش مصنوعی (AI) است، به بازار عرضه کرده است. همچنین شروع به پیش‌فروش Unitree Go2 کرده‌اند که با تجهیزات GPT همراه است و ویژگی‌های مختلف یک سگ واقعی از جمله پریدن، دراز کشیدن، دست دادن، ابراز احساسات، جهش و نشستن را دارد.

ادغام با GPT

Go2  دارای بدنه‌ای ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم و پلاستیک مهندسی با استحکام بالا است.

این ربات چهارپا از ترکیب قدرت GPT OpenAI و پایگاه زبانی بزرگ بهره می‌برد که به آن امکان می‌دهد تا به طور کامل اهداف و محیط اطراف خود را درک کند. این بدان معناست که انسان‌ها می‌توانند با Go2 رباتیک صحبت کرده و او می‌تواند با توجه به مکالمات صورت گرفته و درخواست‌ها را به بهترین شکل ممکن تفسیر کرده تا به کاربران کمک کند.

شرکت Unitree اظهار کرده است که Go2 همچنین قادر به تصمیم‌گیری بر اساس اطلاعات حسگرهای خود  است. این ربات اطلاعات را بررسی و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را تقویت می‌کند و این ویژگی‌ها Go2 را به نزدیک‌ترین دوست کاربر خود تبدیل می‌کند.

عملکرد موتور 30 درصد افزایش یافته است

Go2 یک سگ رباتیک است که با یک راه‌رفتن کوتاه و عجیب و قدم‌های کوچک حرکت می‌کند، اما شرکت Unitree ادعا می‌کند که توانایی عبور از زمین‌های پیچیده این ربات به طرز چشم‌گیری بهبود یافته است. چند روز پیش، Unitree ویدیویی را در یوتیوب منتشر کرد که نشان می‌دهد Go2 به صورت ضربدری می‌رقصد و توانایی حفظ تعادل روی دو پا را نیز دارد.

Go2، نسخه توسعه‌یافته سگ رباتیک Go1 است که شرکت Unitree اولین بار در ژوئن 2021 معرفی کرد. این سگ رباتیک دارای وزنی حدود 15 کیلوگرم است و حداقل فاصله تشخیصی آن تا 0.05 متر می‌رسد که Go2 را به یک روبوداگ قابل استفاده در انواع سطوح تبدیل کرده است.

باتری Go2 به ظرفیت 8000 میلی‌آمپر ساعت رسیده است و برای عملکرد بهتر، یک باتری اختیاری با ظرفیت 15000 میلی‌آمپر ساعتی که عمر طولانی دارد نیز موجود است. ولتاژ این ربات نیز به 28.8 ولت افزایش یافته تا عملکرد، قدرت و پایداری موتور را بهبود بخشد.

یکی از ویژگی‌های برجسته سگ‌های رباتیک  Unitree، سیستم side-follow آن‌ها است. این سیستم به معنای رفتن رباتیک همراه با شما و در دید محیطی شما حرکت می‌کند، به این ترتیب، شما قادر خواهید بود ربات را در کنار خود دنبال کنید.Unitree  ادعا کرده است که دقت موقعیت‌یابی ربات به طور فنی 50 درصد ارتقا یافته است و فاصله کنترل از راه دور بیش از 30 متر است.

این ربات در سه مدل Go2 Air، Go2 Pro و Go2 Edu ارائه می‌شود. قیمت مدل پایه 1600 دلار است که هزینه ارسال به مبلغ 399 دلار به آن اضافه می‌شود. مدل Pro با سیستم side-follow با قیمت 2800 دلار عرضه می‌شود. قیمت مدل Edu در سایت قابل مشاهده نیست، اما با تماس با کارشناسان فروش Unitree قابل اطلاع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.