این ربات حشرات مهاجم را از بین می برد

یک تیم دانشجویی از مؤسسه رباتیک دانشگاه کارنگی ملون ایالت متحده آمریکا یک ربات خود مختار به نام TartanPest مهندسی کرده‌اند که می‌تواند مبارزه ای کارآمد با حشرات مهاجم که محصولات مهم اقتصادی را از بین می برند، داشته باشد.

به گزارش تکناک، ربات جدید از یک تراکتور تمام الکتریکی، یک بازوی رباتیک و بینایی کامپیوتری تشکیل شده است. با این ویژگی ها، این ربات می تواند در مزارع و جنگل ها پرسه بزند و توده های تخم فانوس خالدار را با استفاده از یک فرچه چرخان در انتهای بازوی خود شناسایی و از بین ببرد. در این روش فرچه به دور خود می چرخد ​​تا به جدا شدن تخم ها و از بین بردن آنها کمک کند.

توده های تخم فانوس خالدار می تواند حاوی 30-50 تخم باشد و اغلب روی درختان، سنگ ها، مبلمان فضای باز و سطوح فلزی زنگ زده یافت می شود. این تخم ها اگر از بین نروند هر سال نسل جدیدی از آفات را به دنیا می آورند.

کارولین الکس، محقق مقطع کارشناسی در تیم تحقیقاتی TartanPest، در بیانیه‌ای گفت: در حال حاضر فانوس‌های خالدار در بخش شرقی کشور متمرکز شده‌اند، اما پیش‌بینی می‌شود که در کل کشور پخش شوند. با سرمایه گذاری بر روی این موضوع، در آینده از هزینه های بالاتر صرفه جویی خواهیم کرد.

TartanPest با نصب یک بازوی رباتیک بر روی شاسی یک میکروتراکتور تمام الکتریکی با نام آمیگا که توسط شرکت رباتیک Farm-ng مستقر در کالیفرنیا ساخته شده، ایجاد شد.

این دستگاه از یک مدل یادگیری عمیق استفاده می‌کند که از ۷۰۰ تصویر از توده‌های تخم فانوس خالدار از iNaturalist برای ایجاد مجموعه از داده‌های تصویری افزوده ‌شده استفاده کرده است. این اطلاعات برای شناسایی حشرات مهاجم و دفع آنها به کار می رود.

یک گونه مهاجم

فانوس ها به سرعت و به راحتی پخش می شوند زیرا ظرفیت تغذیه از انواع گیاهان و محصولات از جمله انگور، سیب، رازک، گردو و بسیاری از سخت چوب های مختلف را دارند. تخمین زده شده است که تنها در پنسیلوانیا، آنها می توانند سالانه 300 میلیون دلار به اقتصاد ضرر برسانند.

به این ترتیب، TartanPest می تواند برای کشاورزان کوچک و سیستم غذایی گسترده تر بسیار مفید باشد. این ربات خودمختار در سه زمینه خاص کمک خواهد کرد: کاهش آلودگی شیمیایی محصولات، افزایش کارایی در مزارع و صرفه جویی در هزینه های نیروی کار برای کشاورزان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.