این ربات متخصص کمک های اولیه پزشکی است

محققان دانشگاه شفیلد رباتی ابداع کرده‌اند که می‌تواند کمک های اولیه را در موقعیت‌های بسیار خطرناک ارائه کند و در عین حال از پرسنل پزشکی محافظت کند.

به گزارش تکناک، دستگاه جدید از فناوری تله اگزیستنس پزشکی (MediTel) استفاده می‌کند و تنها در 9 ماه ساخته شده است. این دستگاه دارای دو بازوی رباتیک و سیستم واقعیت مجازی است که می تواند به طور موثر از راه دور ابزارهای پزشکی را برای انجام یک ارزیابی اولیه حیاتی اولیه از مصدوم در عرض 20 دقیقه به کار برد.

این ربات می تواند معاینات لمس شکم را انجام دهد، درد بیمار را تسکین دهد و داده های دریافتی را به سرعت به اپراتور منتقل کند.

دیوید کینگ، سرپرست پروژه و رئیس طراحی دیجیتال در مرکز تحقیقات تولید پیشرفته دانشگاه، گفت: پروژه MediTel ما فناوری تلویزیونی پزشکی متحول کننده ای را نشان داده است که پتانسیل نجات جان انسان‌ها و ارائه ارزیابی از راه دور و درمان مصدومان را در محیط‌های پرخطر مانند بلایای انسانی دارد.

توسعه و آزمایش میدانی یک سیستم پیشرفته و پیچیده مانند MediTel تنها در 9 ماه یک دستاورد باورنکردنی و گواهی بر مهارت ها و توانایی های کل تیم پروژه بوده است.

MediTel دستگاه‌های پزشکی موجود را با سیستم‌های رباتیک پیشرفته ترکیب کرد تا پلتفرمی را ایجاد کند که به یک اپراتور از راه دور اجازه می‌دهد در شرایط بالقوه دشوار حرکت کند و تشخیص‌های حیاتی مجروحان پرخطر را ارائه دهد.

بودجه ربات جدید از طریق یک مسابقه نوآوری دو مرحله ای که توسط شتاب دهنده دفاعی و امنیتی برگزار می شود، تامین شده است. به زودی می توان از آن در محیط های خطرناک در بلایای انسانی و مناطق جنگی استفاده کرد.

دکتر نیکی آرمسترانگ، سرپرست فنی در Dstl، گفت: فناوری‌های حضور ویدئویی این پتانسیل را دارند که کاربران نهایی را از محیط‌های مضر حذف کنند و یا به سرعت متخصصان را در صورت لزوم وارد کنند. او ادامه داد فناوری‌های اولیه توسعه‌یافته تحت پروژه حضور ویدئویی Dstl به ما این امکان را می‌دهد تا کاربرد های این تکنولوژی را در محیط های دفاعی و امنیتی بیشتر درک کنیم.

با این حال، کار کامل نیست زیرا تیم به دنبال اضافه کردن قابلیت های بیشتر به ربات است.

سانجا دوگرامادزی، استاد رباتیک پزشکی و فناوری‌های سلامت هوشمند در گروه کنترل خودکار و مهندسی سیستم‌های رباتیک دانشگاه شفیلد در این بیانیه نتیجه‌گیری کرد. این پروژه به ما این فرصت را داده است تا پلتفرمی را توسعه دهیم که بتواند توسط چندین سرویس واکنش اضطراری استفاده شود. این نتایج اکنون به ما کمک می‌کند تا تحقیقات گسترش یابد تا از سایر روش های سنج و درمان از راه دور برای بهبود بیماران استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.